پنجشنبه، ۱۰ جنوری ۲۰۱۳

۱۸ ثانيه

"این یک حقیقت است"

نویسنده: هاکان مسعود نوابی

۳۰ دسامبر ۲۰۱۲ میلادی

دهلی نو – هندوستان

*     *     *

 

سازمان جهانی (WHO) در اولين مطالعۀ جهانی خود دربارۀ خشونت عليه زنان نتيجه گرفته است كه در هر ۱۸ ثانيه يك زن مورد حمله يا بدرفتاری قرار می گيرد. حتی باردار بودن، زنان را از خشونت مردان محفوظ نمی دارد. 

 

و در کشور هند . . .

شهر: دهلی نو، مؤرخ: ۱۶ دسامبر ۲۰۱۲، ساعت: ۰۹:۵۴ شب

. . . دختر جوانی که ۲۳ سال عمر داشت و محصل بود، همراه با یکی از دوست هایش، پس از تماشای فلم، سوار یک بس می شود. در این بس که ۶ مرد، بشمول درایور، حضور داشت و هر یک از دیگر بیشتر غرق نشه بودند، با یک میلۀ آهنی بالای دختر و دوست دختر حمله می کنند. پس از حمله، دختر مورد تجاوز مکرر از جانب هر ۶ آن قرار می گیرد. پیکر نیم جان این دختر در حالی که بس در حال حرکت بود، به بیرون پرتاب می شود. بدن تکه تکه شدۀ وی به شفاخانه انتقال داده میشود و فوراً سه عملیات جراحی، برای زنده نگه داشتن اش انجام می گیرد، ولی از آنجا که برخی از ارگانهای بدن وی از کار افتاده بود، به یکی از شفاخانه ها در سنگاپور منتقل می شود. در آنجا تیم داکتران مجبور می شود بخاطر وارد شدن میلۀ آهنی به داخل بدن این دختر، بخش اعظمی از روده هایش را ببرند.

این دختر جوان در شفاخانه دچار سکتۀ قلبی می شود و با این که بنا بر گزارش داکتران، وی برای زنده ماندن بسیار مبارزه کرد، اما تمام تلاش ها بی فایده بود و درگذشت.

تجاوز به این دختر، تنها تجاوزی نیست که در هندوستان اتفاق افتاده است. بنا بر گزارشی که اخیراً در ویب سایت رسمی گواردین – Guardian به نشر رسیده است: "هندوستان بدترین مکان در جهان برای زنان است". در دو هفتۀ اخیر زمانی که هزاران نفر از مردم در شهر های مختلف هندوستان به سرکها بر آمدند تا بر علیه تجاوزات جنسی در هند اعتراض کنند، ده ها تجاوز دیگر صورت گرفته است.

... دختر ۱۷ ساله ای در شمال غربی پنجاب مورد تجاوز گروهی قرار می گیرد. وی به پولیس مراجعه می کند و گزارش این تجاوز را می دهد. اما از جانب پولیس مورد اذیت، آزار و توهین قرار می گیرد. این دختر جوان پس از مدت کوتاهی خود کشی می کند.

... دختر ۱۶ ساله ای به نام موندال – Mondal در یکی از شهر های هندوستان مورد تجاوز دو مرد همسایه قرار می گیرد. وقتی به پولیس مراجعه می کند، وی را مجبور می کنند تا از یکی از مردان شکایت کند، چرا که مرد دیگر با رئیس پولیس رابطه بسیار نزدیکی دارد. هنوز آن دو مرد بطور آزاد زندگی می کنند.

بنا بر گزارش پولیس در هندوستان، هر ۱۸ ساعت یک گزارش تجاوز در یافت می کنند. این در حالی است که بسیاری از زنانی که مورد تجاوز قرار گرفته اند هرگز به پولیس مراجعه نمی کنند، چرا که بنا بر گزارش فعالین سازمانهای زنان،"زمانی که به ندرت زنان به پولیس گزارش تجاوز را می دهند، پولیس با بی اعتنائی به این گزارشات برخورد می کند و به آنها گفته می شود که خود عامل اصلی این تجاوزات هستند."

وقتی زنی به پولیس خبر تجاوز را می دهد و این خبر به مطبوعات راه پیدا می کند، مثل این است که این زن سه بار مورد تجاوز قرار گرفته است. تجاوز زنان را به میلیون ها تکه مبدل می کند.
 

تجاوز و آزار جنسی علیه زنان در سراسر جهان

زنان از زمان تولد تا مرگ، در زمان صلح و جنگ، در سرتا سر جهان از تجاوز و آزار جنسی رنج می برند. بیشتر زنان در کوچه و بازار، در محل کار و مکان از آزار جنسی و تجاوز در امان نیستند.

 

·        تجاوز و آزار جنسی علیه زنان در سراسر جهان با قوانین پیشرفته و عقب مانده، به این معنی است که مردان صاحبان اصلی زنان هستند.

·        تجاوز و آزار جنسی علیه زنان به این معنی است که نظام مردسالار حاکم در جهان به همه مردان از زاویه اجتماعی و سیاسی قدرت کنترول همه زنان را می دهند.

·        تجاوز و آزار جنسی که مورد استفاده مردان است، راهی است برای تضمین و نگهداری رابطه ستمگری مردان و فرو دستی زنان.

·        تجاوز و آزار جنسی علیه زنان راهی است برای تضمین مناسبات تولیدی و اجتماعی مردسالارانه.

·        تجاوز و آزار جنسی، جنایت علیه زنان است!!!

 

 منابع مأخذ:

·        ویب سایت رسمی سازمان جهانی WHO

·        ویب سایت رسمی گواردین - Guardian

·        روزنامۀ دی تایمز آف اندیا – The Times of India

 

 

 

 

  

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org