محمد انــور ایثــار

      

 
تاریخ جاودانگی:

 یکشنبه، ۲۳ می ۲۰۲۱ مطابق ۲ جوزای ۱۴۰۰

پیــــام تسلیت

زنده نام عبدالقیوم فضلی شخصیت سیاسی، انقــــلابی، وطنپرست و عدالتخواه کشور درگذشت. روانش شاد و خاطره اش گرامی باد!

زنده یاد عبدالقیوم فضلی دوست، برادر و رفیق دیرین من که از سال ۱۳۴۵ به این طرف روابط برادرانه و رفیقانه داشتیم قابل یادآوری میدانم که دو روز قبل از عید رمضان تلفونی با هم صحبت نمودیم. نمیدانستم که این آخرین صحبتم با وی است، ضمن صحبت، وی از وضع فعلی کشور تشویش داشت. و گفت که بنا بر فعالیت های خرابکارانه دشمنان وطن و مردم افغانستان آتش اختلافات ملی بین اقوام و ملیت های با هم برادر افغانستان با شدت هر چه تمامتر دامن زده میشود و به شکل خیلی خطرناک بسوی فاجعه نزدیک می شود. این وضع ایجاب می‌ کند که دوستان و هموطنان ما در اروپا هم از طریق نوشتن مضامین و مقالات در این باره بیشتر توجه نمایند.

این اظهارات وی بیانگر بخشی از احساسات وطن پرستانه در آخرین روز های زندگی وی بود. و حالا که چند روزی از آن صحبت می گذرد ناگهان خبر اندوهبار درگذشتِ این دوست، برادر و رفیق دیرین خود را می شنوم. برایم بی نهایت درد ناک است که اکنون با خانواده، رفقا و دوستان در سوگ و ماتم نشستم.

زنده نام فضلی صاحب انسان شریف، صمیمی، مهربان، شخصیت فرهیخته، مبارز راه آزادی، دموکراسی، و عدالت اجتماعی بود، که وحدت ملی مردم افغانستان را شرط اساسی پیروزی مبارزه برای رسیدن به اهداف ترقیخواهانه میدانست.

درگذشت چنین شخصیت بدون شک ضایعه بزرگ جنبش ترقیخواهانه کشور و همچنان برای همه رفقا و دوستان و جامعه روشنفکری افعانستان است و اما نام وی در پیوند با اهداف و آرمان های عالی وانسانی وی و کار نامه مبارزات وطن پرستانه وی همیشه زنده و جاودان خواهد بود.

بدین مناسبت، مراتب تسلیت، همدردی و غمشریکی خود را برای برادرزاده ام قدیر جان فضلی، برای خانواده، رفقا و دوستان ابراز داشته صبر جمیل برای شان آرزومی نمایم.

 انور ایثار

 

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است.

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد.

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org