شنبه، ۶ جنوری ۲۰۱۸     

 

هموطنان عزیز، رفقا، و همزبانان عزیز!

ادعا های دونالد ترامپ عوام فریب در رابط به تغییر سیاست ایالات متحده امریکا د رابط به پا کستان، و موکول نمودن و قطع کمک های آن کشور به پا کستان دروغین، و برای مهار نمودن پاکستان یکی از متحدین بنیادی امریکا در "جنگ با تروریسم؟!" در همجواری با افغانستان، و منطقه است. و اینگونه اختلافات ناشی از خصلت ذاتی نظام سرمایه داری، و اکنون که امریکا خود را سرور جهان، و عمدتاً متحدین خویش، کشور های اول، و منطقوی آن (کشور های جنوب) اینگونه تهدیدات را برای "مهار" ساختن کشور های نوکر صفت خویش مانند پاکستان برای صرفنظر نمودن از مقاصد استراتیژیک کشور پاکستان، در رابط به افغانستان، انجام میدهد. اینگونه چالش ها را با کشور های اتحادیه اروپا نیز داشته و دارد. اختلاف اساسی امریکا و پاکستان، استراتیژی جدید؟! امریکا در رابط به (جنگ علیه تروریسم؟! و افغانستان) می باشد. پنتاگون خواهان تسلط کامل بر گروه های شورشی تروریست در افغانستان است، و پاکستان مقاصد خویش را در قبال گروه های خاص وابسته به خودش را دارد. و این در وضعیتی است که تعداد گروه های داعش در افغانستان رو به افزایش است، و گزارش های متعدد، حتی از درون دستگاه حاکمه دست نشانده در افغانستان حکایت از آن دارند که امریکا داعش را در افغانستان، برای مقاصد استراتیژیک خویش در منطقه، جا بجا مینماید. دلیل دیگری این فشار ها بالای پاکستان برای بر حذر نگهداشتن آن کشور، در همکاری های اقتصادی، و جنگ علیه تروریسم با کشور های جمهوری خلق چین، و فدراسیون روسیه می باشد. این یک دیپلماسی دروغین، و با در نظر داشت روابط تاریخی سر زمینی بنام پاکستان که در اساس بمثابه توطیه، و تخته خیز تجاوزات امپریالیستی، در منطقه، بخصوص کشور ما افغانستان، از تاسیس این کشور می باشد، و به دلایل ذیل صحت ندارد:

1-    قسمت اعظم اکمالات لوژستیکی نیرو های اشغالگر امریکا در افغانستان از طریق پا کستان اکمال میشود، بخصوص تانکر های مواد سوخت.

2-    تمام کمک های که به پا کستان از ابتدای جنگ نیابتی امپریالیسم امریکا بر علیه افغانستان از دهه ی ۷۰ آغاز گردیده، حساب آن نزد ارتش پاکستان وجود دارد، و همه آن نزد پاکستانی ها مستند است که امریکا چطور تروریستان را بوجود آورده، و الی اکنون، عمدتاً از طریق همین کانال پاکستان حمایت میگردند.

3-    بدون همکاری پاکستان امریکا نمیتواند حضور دوام دار نظامی خویش، را در شرایطی که تهیه امکانات لوژستیکی خویش را از طریق کشور های آسیای میانه قریب از دست داده، داشته باشد.

4-    روابط پاکستان با عربستان سعودی و همکاری های پاکستان با آن کشور در ترویج وهابیت، و اسلام بنیاد گرا در منطقه. دلایل دیگری نیز وجود دارد. طوری که در رسانه های اجتماعی انعکاس می یابد، بسیاری ها در این سیاست دروغین، بخصوص عده ی افغانهای ما در توهم هستند، و به همین دلیل من این یادداشت مختصر را نوشتم. آنهایی که می خواهند مرا به چالش بگیرند، و من بتوانم از ایشان بیاموزم لطفاً در مورد بنویسند.

تشکر از توجه شما،

رحمت (ایماق)

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org