رحمت ایمــــاق

 

خانواده ی، مادرِ کهن سال و مریضِ خویش را، از اثرِ خشونت های که عامل اصلی آن گروه های افراط گرای تروریستی است، به بنگله دیش منتقل می نماید.

در بحبوحه ی بحران مسلمانان روهینگیا در میانمار، ایالات متحدۀ امریکا پیشنهادِ روابطِ نظامی به آن کشور را نموده است.

ایالات متحده امریکا، طرح پیشنویس را برای ایجاد روابط نظامی با میانمار در بحبوحه بحران مسلمانان روهینگیا در ایالت آخین میانمار نموده است.

بر مبنای گزارش آسوشیتد پرس، ایالات متحده امریکا در حال آماده ساختن یک پیشنویس لایحه نظامی دفاعی جدید است که قصد دارد بر مبنای آن روابط نظامی خویش را با میانمار گسترش دهد.

اگر این پیشنویس تصویب گردد، سرکوب اعمال خشونت آمیز از طرف ارتش آن کشور بر علیه جامعه مسلمان روهنگیا  در ایالت "راخین" شمال غربی کشور ادامه خواهند داشت.

منتقدان عمل خشونت آمیز هدفمند بر علیه قوم مسلمان "روهینگیا" را معادل به پاک کاری قومی که یک عمل نژادپرستانه و اپارتاید است میدانند.

این لایحه پیشنهادی قرار است که هفته ی آینده در سنای امریکا در معرض رای گیری قرار گیرد.

گزارشها می افزاید که در این ورکشاپ و بحث پیشنویس لایحه ای مطرح گردیده است. سناتور جمهوری خواه "جان مک کین" که به حیث رییس کمیته خدمات ارتش در سنای امریکا ایفا وظیفه می نماید، حاضر به ارایه جزئیات در مورد لایحه نگردید.

Walter Lohman والتر لومن، تحلیل گر مسایل برما، می گوید: "برای هنجار سازی و یا عادی ساختن روابط متقابل با دولت میانمار این آخرین کار است که برای ایجاد روابط ارتش با ارتش باید میان دو کشور انجام پذیرد.

تحلیل گران دیگر گزارش می نمایند که موجودیت مرز وسیع میان میانمار و جمهوری خلق چین و مانور های نظامی ژئوپلتیک ایالات متحده امریکا در آن منطقه به هدف کاهش نفوذ چین در منطقه نیازمند حمایت از دولت بی ثبات "آگن سن سوچی" است که در حقیقت در تحت حمایت امریکا بر سر قدرت رسیده است.

گزارشها میرساند که ارتش میانمار با دولت خانم سن سوچی چندان سازگاری و میانه خوبی ندارد.

این کتگوری از تحلیگران ژئوپلتیک اظهار نظر می نمایند که اینگونه سیاست و واکنش های واشنگتن همآهنگ به مانور های نظامی واشنگتن، "چرخش بر محور آسیا" به هدف محاصره و محدود نمودن چین می باشد. و در این پروسس واشنگتن از نقش حقوق بشر، و تخطی قوانین بین المللی در میانمار چشم پوشی خواهند نمود.

رییس جمهور ایالات متحده امریکا و اداره او در قصر سفید از ارایه پاسخ به سازمانهای حقوق بشر و تخطی دولت میانمار و تعزیرات احتمالی که واشنگتن علیه دولت "آگن سن سوچی" در این رابطه وضع خواهند نمود، خود داری نمود.

درخواست های آنلاین که به تعداد ۳۶۶۰۰۰ تا اکنون آن را امضا نموده خواهان لغو "جایزه نوبل؟!" به خانم سن سوچی شده اند.

دوستان و رفقا در مورد تاریخ جایزه نوبل شاید اطلاع داشته باشند که در سالهای اخیر اکثرا به همان دست نشانده گان امپریالیستی امپریالیسم امریکا به هدف خاک زدن به چشم جهان و مردمان آن کشور ها اعطا میگردد. اینکه خانم "سن سو چی" چگونه به قدرت آمده و کی در عقب آن بوده داستان طولانی دیگری است.

اوباما رییس جمهور امریکا نیز در سال ۲۰۰۹ "مفتخر؟؟!" به جایزه نوبل گردیده بود که به امضای او صدها هزار تن در کشور های تحت اشغال امپریالیسم امریکا، از جمله کشور ما افغانستان، قتل عام شده و تا اکنون همان سیاست ها ادامه دارد.

طبق آخرین آمار های سازمان ملل آغاز خشونت ها میان مسلمانان روهنگیا که از تاریخ ۲۵ اگست ۲۰۱۷ آغاز گردیده به تعداد ۱۲۵۰۰۰ تن به به بنگله دیش فرار نموده اند.

مقامات ارتش میانمار و پلیس آن کشور می گویند که این خشونت ها زمانی اتفاق افتاد که افراطیون بنیاد گرای روهنگیا بالای قرارگاه های ارتش و پلیس حمله برده و آنها را به قتل رسانیدند. گزارشهای متعدد حاکی از آن است که جنبش اسلامی افراطی بنام "جنبش ایمان" سالهاست که در پاکستان فعالیت داشته و از طرف عربستان سعودی و پاکستان حمایت و تربیت میشوند، و اکنون قربانی خشونت آنها اقلیت های مسلمان در میانمار می باشد.

و از همین گروه های تکفیری تروریست در جنگ بر علیه دولت افغانستان که از طرف غرب و کشور های متحد اسلامی آن منجمله عربستان سعودی تروریست پرور و پاکستان، سالهای ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۲ استفاده وسیع بعمل آمده بود.

از نظر این قلم کوچک، این برنامه تمرکز افراط گرایی اسلامی و متشنج ساختن اوضاع بر مبنای برنامه واشنگتن و دستگاه نظامی و امنیتی آن و فشار بالای کشور ها در جنوب شرق و شرق آسیا و عامل فشار برای مجبور ساختن دولت های بی ثبات مانند میانمار، و پیروی از سیاست های تجاوز گرانه امپریالیسم امریکا است. و به یقین همان طوری مختصراً تذکر بعمل آمد محاصره چین همزمان با اجرای مانور های نظامی امریکا در آن منطقه می باشد.

سعی خواهم نمود در یک فُرصت دیگری پیرامون گروه جهادی مسلمانان روهینگیا، و اهداف در قبال آن را از اقتباس و ترجمه چندین مقاله تحلیلگران آن منطقه خدمت عزیزان گزارش نمایم.

 11 September 2017 at 05:50:49 +02:00

 

 

 

 

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org