دوشنبه، ۴ می ۲۰۲۰     

 

 

قتلهای زنجیره ای و نسل کشی برادران پشتون در صوبه سرحد توسط حکومت پاکستان را به شدت محکوم می کنیم.

"دولت پا کستان تا اکنون با قصاوت و بی رحمی تمام در برابر پشتونها، و بلوچ های صوبه سرحد عمل کرده، و قرار تخمین ها، در۱۰ سال اخیر به تعداد ۳۰۰۰۰ تن، از مناطق خیبر پشتونخواه، و بلوچستان، در معرض ناپدید شدن اجباری قرار گرفته اند.

به سلسله قتل های زنجیره ای، حکام نظامی پا کستان، عارف وزیر، یک تن از رهبران برجسته جنبش دفاع از حقوق پشتونها، در صوبه سرحد که حاکمیت پنجابی ها به ترتیب، این از جمله چهار منطقه که قبلاً بنام (ایالت شمال غربی) یا صوبه سرحد یاد می شد، به صورت غیر قانونی، با تخلف از قوانین بین المللی، به خاک پاکستان مدغم کرد، به روز جمعه ۲ می ۲۰۲۰، وی را ترور کردند.تا اکنون، این ۱۸ مین تن از اعضای خانواده وزیری است، که از طریق ترورهای سازمان یافته به احتمال قوی تحت برنامه سازمان استخبارات نظامی آن (آی اس آی)، به قتل می رسند.

عارف وزیری، رهبر جنبش (تحفظ) و یا حفاظت، از حقوق پشتونها در پاکستان، که بدن این انسان شجاع پر از مرمی تروریستان نظامیان پاکستان بود، بعد از زخمی شدنش به بیمارستان در اسلام آباد، به روز شنبه ۲ می جان باخت. وزیری در شهر وانا، در وزیرستان جنوبی مورد حمله قرار گرفت. وزیری پسر عموی علی وزیری از رهبران جنبش حفاظت پشتونها در پاکستان، عضو پارلمان ایالتی (خیبر پشتونخواه)، و اولین مارکسیست بود در پارلمان ایالتی راه یافت.

طوری که دوستان و رفقای که با تاریخ هند برتانوی، و پروژه استعماری ایجاد کشوری بنام "پاکستان" از طرف استعمار انگلیس آشنا هستند، مناطق صوبه سرحد را از افغانستان جدا، و بمثابه "منطقه حایل" برای استفاده برنامه های استعماری نگهداشتند . . . و بعداً در سالهای جنگ نیابتی امپریالیسم امریکا و متحدین آن، از این منطقه به صورت وسیع، برای تربیت گروه های تروریستی اسلام گرای افراطی، بر علیه دولت جمهوری دموکراتیک افغانستان استفاده کرد. و اخیراً این منطقه را به صورت یک جانبه، بدون توافق پشتونهای دو طرف سرحد، به خصوص قبایل صوبه سرحد، و کشور افغانستان، با چراغ سبز ایالات متحده و متحدین ناتو، و حمایت آنها، به صورت غیرقانونی به خاک پاکستان مدغم و این منطقه را اشغال کرد.

خانواده و رفقای وزیری، در گذشته نیز مورد هدف تروریستی قرار گرفته بودند. در جون ۲۰۱۸ از حمله مشابه در وانه بازار، جان بسلامت برده بود. در سال ۲۰۰۷، هفت تن از اعضای خانواده وی، از جمله پدر و برادرش ترور شدند.

محسن داور، یکتن از رهبران جنبش (پی تی ام)، گروه های شبه نظامی تحت حمایت دولت پاکستان را مقصر ترور رهبر جنبش دفاع مسالمت آمیز از حقوق پشتونها در پاکستان، دانسته، و تاکید کرد، که علیرغم این ترور و اختناق، پشتونها به مبارزه شان در دفاع از حقوق خویش ادامه خواهند داد.

آقای داور رهبر جنبش دفاع از حقوق پشتونها به ادامه گفت: "کارفرمایان مهاجمان باید بدانند که گلوله ها، جراحات، و زندانها نمی توانند عزم ما را در دفاع از حقوق بر حق مان تضعیف کند."

پنجابی ها با این جنایات شان می خواهند با جینوساید پشتونها در آن کشور به خصوص در ۴ منطقه صوبه سرحد، آنها را که در پاکستان از جمله سومین قوم هستند، برای سلطه کامل پنجابی نابود، و یا با ترور رهبران شان، آنها را برای دفاع از حق تعین سرنوشت شان، منصرف، و محروم کند.

جنبش تحفظ، که در سال ۲۰۱۷، برای دفاع از حقوق پشتونها در پاکستان ایجاد شد، تا اکنون پیوسته هدف اعدام های غیر قانونی، نا پدید شدنهای اجباری، و سایر تخلفات حقوق بشر از جانب دولت پاکستان قرار گرفته اند. عارف وزیر شهید، این مبارز جوان، خانه دوم اش زندان پنجاب های پاکستان بود، و هنگامی ترور شد، که روز قبل از زندان رها شده بود.

آن طوری که قبلاً بیان داشتیم، جنبش تحفظ، کاملاً اهدافِ صلح آمیز، دارد، و از جمله تشکیل یک کمیسیون برای رسیده گی نقض حقوق بشر در مناطق شمال غربی (صوبه سرحد)، و پاک کاری ماینها از مناطق شان می باشد. این سازمان، برای برآورده شدن اهداف صلح آمیز شان یک راه پیمایی گسترده را به شرکت ده ها هزار تن در سال ۲۰۱۷ تا اسلام آباد براه انداختند که آتش به جان حکام نظامی پاکستان زد.

از جمله رهبران و بنیان گذاران اصلی، و کلیدی این جنبش (پی تی ام)، علی وزیر، محسن داور، و منظور پشتین، می باشد.

دولت پا کستان که از بدو پیدایش آن بمثابه پروژه استعماری، و یک دولت ایدئولوژیک در جنوب آسیا از طرف امپریالیسم تشکیل شد، در حقیقت یک حاکمیت نظامی بوده، صدراعظم، و رییس جمهور صرفاً رو پوش برای سرکوب پشتونها، و کارگران، و زحمتکشان پاکستان می باشد.

دولت پا کستان تا اکنون با قصاوت و بی رحمی تمام در برابر پشتونها، و بلوچ های صوبه سرحد عمل کرده، و قرار تخمین ها، در۱۰ سال اخیر به تعداد ۳۰۰۰۰ تن، از مناطق خیبر پشتونخواه، و بلوچستان، در معرض ناپدید شدن اجباری قرار گرفته اند.

کلام پایانی: ما ترور عارف وزیر، رهبر جنبش دفاع از حقوق پشتونها از جانب تروریستان تحت حمایت دولت پاکستان را به شدت محکوم کرده، و همبستگی مان را به خواهران، و برادران صوبه سرحد، جنبش سیاسی و اجتماعی آن( پښتون ژغورنې غورځنګ) و یا جنبش دفاع از حقوق پشتونها اعلام می داریم.

تذکر: تصاویر از چپ به راست - علی وزیری که به روز جمعه، ۲ می ترور شد، و علی وزیری، از جمله رهبران اصلی جنبش تحفظ.

رحمت و عارفه ایماق.

۱۴ ثور ۱۳۹۹.

 

 

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org