دوشنبه، ۵ سپتامبر ۲۰۱۱

 


مرحوم جنرال محمد ابراهیم رزمی

 

 

شفیقه رزمی خانم، محمد فتح رزمی، محمد ایوب رزمی، محمد کیهان رزمی و محمد کوشان رزمی پسران؛

سپوژمی رزمی، ویدا رزمی و رویا رزمی دختران؛

مرحوم محمد یعقوب کومک، دگروال محمد اسمعیل و دگروال محمد عزیز برادران؛

ضیاگل کریم، نجیبه نبی و رونا شیرین خواهران؛

پسرلی کومک، سپین غر کومک برادرزاده ها؛

حکیم کریمی، دوکتور فهیم کریمی، اباسین کریمی و پلوشه اصغر رحیمی خواهرزاده ها؛

دوکتور عبدالعظیم استوار، دگروال رسول رحیمی، قاضی عبدالسلام علم مل، دوکتور محمد قاسم دوران ساز، پوهنیار محمد احسان رحیمی، دوکتور محمد حیدر رحیمی، دگروال محمد اضغر رحیمی، دیپلوم انجینر محمد داؤد رحیمی، جنرال محمد نادر نایاب رحیمی، دگروال محمد عیسی فرید رحیمی، انجینر میرویس رحیمی، دگروال محمد نعیم، دگروال محمد شفیق، دگروال محمد یاسین و محمد موسی پسران کاکا؛

رابعه رحیم رحیمی، قمر امین رحیمی، راضیه سید رحیمی دختران کاکا؛

دگروال محمد رحیم قیوم زاده و سید حکمت الله دامادان کاکا و باقی فامیل های رزمی، رحیمی و کومک نسبت وفات دیپلوم انجینر جنرال محمد ابراهیم رزمی که جنازه قبلاً بخاک سپرده شده به اطلاع دوستان میرسانند که فاتحه زنانه و مردانه به روز شنبه ۱۰ سپتمبر ۲۰۱۱  از ساعت ۱۵ الی ۱۷ به ادرس ذیل گرفته می شود:

Adres: Moskee Essalam

 Vredesplein 7

 3074 SN Rotterdam

 

 تیلفون های رهنما :

0031619617699

0031650989780

0031644195220

 

 

 

مرحوم محمد ابراهیم رزمی در سال ۱۹۴۷ در قریه چهارباغ صفا ولسوالی سرخرود ولایت ننگرهار در یک خانوادۀ روشنفکر چشم به جهان گشود بعد از ختم دوره ابتداییه محل و فراغت از صنف دوازدهم حربی شوونحی شامل پوهنځی انجینری و به اساس استعداد عالیی که داشت غرض تحصیلات عالی در رشته انجینری به اتحادشوروی وقت فرستاده شد. مرحوم رزمی تحصیلات عالی را به درجه اعلی و با اخذ دیپلوم سرخ و مدال طلا به پایان رسانیده و عازم وطن شد. وی در پُست های مختلف ایفای وظیفه نموده به حیث سر انجینر قوای هوایی قوای مسلح افغانستان به صفت معاون وزیر امور داخله در امور سیاسی، رییس عمومی نشرات وزارت دفاع افغانستان. مرحوم رزمی سیاست مدار مدبر، نویسنده و قلم بدست پیشگام و خدمتگذار صادق مردم خود بود موصوف در سالهای جوانی به سیاست رو آورد و خدمات شایان را در ساحه قوای مسلح افغانستان انجام داد. مرحوم رزمی برای تنویر اذهان جامعه افغانی دهها کتاب و صد ها مقاله و اثر از خویش بجا گذاشت. موصوف وطنپرست و انقلابی پرشور بود. در نتیجه سیاست ها و بازی های بین المللی بر سرنوشت افغانستان و کژ روی های سیاست مداران داخلی رزمی مجبور به ترک وطن و در کشور هالند پناهنده شد. موصوف بتاریخ ۲۷ اگست ۲۰۱۱ در اثر مریضی که عاید حال اش بود جهان فانی را وداع گفت. مرحوم رزمی دارای چهار پسر و سه دختر میباشد.

 

 

 

پیام تسلیت

به مناسبتِ وفاتِ مرحوم جنرال محمد ابراهیم رزمی

 

 با ابراز تأسف عمیق، اندوه و درد فراوان اطلاع حاصل نمودیم که زنده یاد جنرال محمد ابراهیم رزمی، بالاثر بیماریی که عاید حالش بود در دیار غربت به جاویدانه گی پیوست.

دست اندرکاران و همکاران قلمی سایت «اصالت» مراتبِ تسلیت و همدردی و تأثرات عمیق قلبی خویش را به خانوادۀ مرحومی، فرزندان و فامیل های محترم رزمی، رحیمی و کومک  و رفیق نهایت عزیز و گرامی قاضی عبدالسلام علم مل و خانوادۀ محترم شان و متباقی تمام دوستان و بازمانده گان مرحومی ابراز داشته، روان زنده یاد جنرال محمد ابراهیم رزمی را شاد میخواهند.

 

«اصالت»

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org