دوشنبه، ۲۸ جنوری ۲۰۱۳

اشغال دایمی افغانستان


نوشته ای از ستیفن لیند من

گرفته شده از تارنمای گلابال ریسرچ. ۱۳ جنوری ۲۰۱۳

برگردان: دوکتور سید احمد جهش

v
دوکتور سید احمد جهش

 

 امریکا آمده که بماند. ادعا های خروج سریع همه ترفند است. مقامات رسمی واشینگتن و رسانه های مفسد توضیحی نمیدهند. دروغ و خیال باطل جای حقیقت را گرفته است.

سرمقاله رویترز "اوباما و کرزی ختم نقش رزمی امریکا در افغانستان را تسریع می بخشند"

"اوباما مصمم است تاجنگ طولانی و بدنام را خاتمه بدهد".

 سرمقاله نیویارک تایمز "اوباما انتقال مسئولیت امنیتی را به افغانها تسریع مینماید".

اوباما "مشتاق است تا بعد از، بیشتر از یک دهه جنگ، صفحه را ورق بزند"

"از شروع بهار امسال نیروهای امریکائی در افغانستان تنها رول حمایتی خواهند داشت"

سرمقاله واشینگتن پست "اوباما کاهش نقش امریکا در افغانستان را از شروع بهار امسال اعلام مینماید".

پلانها مشتمل است از "حضور محدود قوتها در مملکت بعد از ختم رسمی ماموریت امریکا در۲۰۱۴ ".

 کنفرانس مطبوعاتی ۱۱ جنوری اوباما و کرزی بیشتر عوام فریبانه بود تا صادقانه؛ در آن حقیقت به دو روئی و دو پهلوئی تعویض شده است. اوباما گفت "گذار خوب در جریان است". پلان است تا نیروهای افغان امریکایان را تعویض کنند. تا اخیر سال ۲۰۱۴ آنها "مسئولیت کامل امنیتی شانرا خواهند داشت. و این جنگ به ختم مسئولانه اش خواهد رسید". و در عین زمان قوت های ایالات متحده "در وقت ضرورت در کنار (افغانها) به جنگ ادامه خواهند داد". اوباما نه گفت که چه نیروی به جای خواهد ماند.

جنگ طیارات بی پیلوت روزانه ادامه دارد. نیروهای خاص اضلاع متحده و عناصر سی آی ای آمده اند که بمانند. به ماموریت های تلاشی و تخریب اولویت داده شده است.

سر از بهار ۲۰۱۳ "نیروهای ما ماموریت متفاوت خواهد داشت – تمرین، مشوره و کمک به نیروهای افغان این یک لحظه تاریخی و قدم دیگر به سوی استقلال کامل افغان خواهد بود".

"افغانستان یک متحد دراز مدت در اضلاع متحده امریکا (دارد)".

این درازترین جنگ واشنیگتن است. جنگ عراق و افغانستان پر هزینه ترین جنگ هاست.

عراق خارج از دید و دماغ میجوشد. افغانستان در تلاطم است. کارشناسان موافق اند - جنگی که سالها قبل باخته شده است دوام دارد. چرا مقامات اضلاع متحده توضیح نمیدهند.

 طوریکه در یک مقاله قبلی بحث شده است دگرمن دانیل دیوس اوضاع را دقیقا ارزیابی و در راپور غیرمحرم ۴۸ صفحه ئی اش آنرا سانحه خوانده است "او سوال کرد "دگر چه تعداد انسان به خاطر یک ماموریت غیر موفق کشته شود"؟. در تبصره مقدماتی راپورش اذعان داشته است:

"رهبران بزرگ نظامی اضلاع متحده امریکا وقتیکه با کانگرس و مردم امریکا در مورد اوضاع در افغانستان سخن میگویند آنقدر به تحریف حقایق میپردازند که آنرا غیرقابل شناخت میسازند".

"این فریب، اعتبار امریکا را نزد دوستان و دشمنان ما صدمه زده توانائی مارا برای حل سیاسی جنگ در افغانستان شدیدا محدود نموده است"

راپور محرم او بیشتر صریح بود.

"اگر مردم به این راپور محرم دسترسی میداشتند "او توضیح کرد"، آنها فاصله شگرف آور بین آنچه که توسط رهبران ما اکثرا در ملای عام گفته میشود و آنچه واقعا در عقب پرده جریان دارد خواهند دید".

"غیرقانونی خواهد بود اگر من مطالب محرم را به صورت باز مورد بحث، استعمال و نقل قول قرار دهم، بنا چنین نه خواهم کرد".

او هزاران کیلومتر در سرتاسر افغانستان مسافرت کرده با قوماندان ها، مادون ها و سربازان قدمه های پائین امریکائی صحبت نموده است. او صحبت های دوامدار با مقامات امنیتی افغان، اشخاص ملکی و بزرگان قریه ها داشته است. آنچه او دریافته است با سناریوهای خوشبینانه مقامات مشابهت ندارد. نیروهای یاغی "تقریبا هر قطعه زمین را درعقب دید رس پایگاه های امریکائی و آی ساف " در کنترول دارند. از هر جایی که او دیدن کرد "وضع تکتیکی فوق العاده خراب بود".

حکومت افغانستان نمیتواند "ضروریات اساسی مردم را فراهم سازد "بعضا نیروهای امنیتی محلی با شورشیان در تبانی اند. دیویس توقع داشت تا چیزی مثبتی دریابد او "شاهد عدم موفقیت تقریبا در هر قدمه میباشد". یک سرکرده ای موظف به نمایندگی از دیگران گفت. او امیدوار است زنده و یکپارچه بدر آید.

اینکه چرا جنگ ادامه دارد مربوط به اوباما است که توضیح دهد ولی در عوض او خودرا به کوچه حسن چپ میزند.

افغانستان از نظر ستراتیژی مهم است. او بین شرق میانه آسیای جنوبی و مرکزی قرار داشته قلب یورو آسیا میباشد.

پروژه های اشغالی نیروی نظامی امریکا روسیه، چین، ایران و دیگر ممالک غنی از تیل شرق میانه را هدف قرار داده قدرت مطلق واشینگتن را فراتر برده به حاکمیت بدون چالش امریکا رجحان میدهد.

چین و روسیه بیشتر اهمیت دارند و با اتحاد خود نیروی ابرقدرت امریکا را به رقابت میکشند. پیکنگ از نظر اقتصادی نیرومند است. توانائی زره وی و موقف نظامی روسیه یگانه تهدیدی برای نیروی رعب انگیز امریکاست. روسیه همچنان غنی از منابع طبعیست، ذخایر تیل آن وسیع و گاز طبیعی اش بزرگترین در جهان است. از هچکدام این دو مملکت توقع نمیرود که به فرمان واشینگتن باشند. آنها مهم و آخرین خط دفاع اند.

بیشتر درمورد پلانهای واشینگتن در آتی.

جان پلگر در یکی از مقاله های گذشته اش از تاریخ پر آشوب افغانستان بحث نموده است.

در کتاب او که عنوان آن "فریدم نکست تایم: رزستنگ دی امپایر" (آزادی در وقت دیگر: مقاومت بمقابل امپراتوری. مترجم ) است به موضوع اشاره کرده مینویسد:

"در طول همه بحرانات جامعه بشری که تاریخ بیاد دارد هیچ مملکتی بیشتر از افغانستان مورد تجاوز قرار نگرفته، و بیشتر رنج و عذاب نه کشیده و کمتر کمک نه شده "

در طول قرن ها افغانها چیزهای را تحمل نموده اند که کمتر کسی میتواند تصور نماید. اردوهای غارتگر، محاصره شهرها، قتل عام هزارها انسان، ویرانی ها و تخریبات وسیع.

کشمکش های بازی بزرگ قرن نزده ادامه دارد. جنگها، تباهی، فلاکت و بدبختی رقت بار انسانی انعکاس زندگی روزانه ملیون ها انسان است. امریکا مسئولیت کامل را بر دوش دارد.

در هر جاییکه سر و کله قوتهای امریکا پیدا شود، کشتار کتلوی، ویرانی و بدبختی بی حساب انسانی به تعقیبش می آید. بعد از بیشتر از ۱۱ سال جنگ و اشغال افغانها چه بسا این نوع رنج وعذاب ها را بیشتر چشیده اند.

شرایط زندگی رقت بار است. ملیونها انسان بیجا شده اند. سرپناه های موقتی جای خانه های اصلی را گرفته است. عدم توان کمترین محافظه به مقابل سرمای شدید باعث گردیده تا در زمستان مردم از سردی جان دهند.

تعداد زیاد اطفال روزانه تلف میشوند. ملیونها نفر کمتر و یا هیچ دسترسی به آب پاک ندارند. حد متوسط حیات در مقیاس جهان پائینترین است. مرگ و میر اطفال یکی از بلند ترین هاست، به همین طور وفیات قبل از پنج سالگی.

برق کمیاب است. فقر شدید، بیکاری، فلاکت انسانی و ترس دوامدار انعکاس زندگی روزمره مردم است.

افغانها در تشویش زنده ماندن خود اند. تعداد زیادی غذای کافی ندارند فاقد کمکهای طبی، تحصیل و دیگر خدمات رایگان حیاتی اند.

خشونت مربوط به اشغال، انسان بیگناه - زنان، اطفال و نوزادان را متضرر میسازد. مردم ملکی بیشتر رنج وعذاب میکشند. نزد واشینگتن تسخیر، مستعمره سازی، تاراج و حاکمیت اولویت دارد. جنگ بی فرجام آشوب میکند. آدم ضرورت دارد تا به گدائی برود.

افغانهای که بیجا شده اند تقریبا فاقد همه وسایل ضروری از قبیل سرپناه، آب پاک، بهداشت – رهکشی فضلات، کمکهای طبی، تحصیل، کار، عاید کافی و غذا برای جلوگیری از فاقه گی میباشند.

امریکا و حکومت دست نشانده افغانستان کمک نمیکنند. کرزی یک عروسک نگون بخت و کاریکاتور یک رهبر است. او انتخاب نه بلکه گماشته شده است. او دارای سابقه سی آی ای و مشاور تیل شرکت یونیکال است.

او یک کمی بیشتر از شاروال کابل است؛ او منفور است در هر جای بدون حمایه پنج دقیقه دوام نه خواهد کرد.

افغانستان تولید کننده عمده تریاک جهان است در سالهای ۱۹۹۰ طالبان تریاک را تقریبا ریشه کن کردند ولی واشینگتن آنرا دوباره احیاء نمود.

اربابان جنایت و سی آی ای خیلی مفاد میکنند بانکهای کلان همچنان. پول شوئی مرکز مفاد بزرگ است. قرار یک محاسبه تخمینی سالانه 1. 5 تریلیون دالر پولشوئی میشود که در حدود ۵۰۰ بیلون آن ناشی از مواد مخدر است.

اوباما در مورد ختم عملیات رزمی بعد از سال ۲۰۱۴ دروغ گفت. امریکا آمده است که بماند. اشغال دایمی پلان شده است. امپراتوری پایگاه های واشینگتن انعکاس دهنده این مطلب است.

در اثنای جنگ عمومی دوم، انگلیس ها شکایت داشتند که امریکائی ها "بیش از حد درآمد دارند، بیش از حد غذا میخورند و بیش از حد عمل جنسی میکنند و در اینجا خیلی زیاد اند." اکنون آنها تقریبا در همه جای اند. سیاره زمین ساحه اشغالی واشینگتن است. پایگاه ها ابعاد مختلف دارد آنها شامل بیزهای بزرگ جهت عملیات مهم، بیز های متوسط و اندازه خوردتر اند که بیزهای مخفی متمم آنهاست. نیروهای خاص امریکا در  ۱۲۰ مملکت فعالیت دارد- عناصر سی آی ای در همه جای اند.

نقض داشتن حق استقلال ملی، برنامه خصمانه بدسگال امریکا، مصادره زمین های دولتی، کثافات سمی، آسیب محیط زیست، صداهای غیر قابل تحمل، خشونت، جنایات ناشی از اشغال و عدم جوابگوئی، بازتاب  حضور واشینگتن است. این خیلی زیاد مضمحل کننده است و دوزخ کابوس آباد افغانستان نمایانگر آن است.

موافقتنامه های وضع حقوقی قوتها (اس او اف ای) چوکات کاری را فراهم نموده که تحت آن نیروهای امریکائی در خارج فعالیت میکنند موافقتنامه های مذکور تصور باطل مشروعیت را ایجاد کرده، ملت ها تحت فشار و زورگوئی قرار میگیرند تا چیزی را قبول نمایند که منافی منافع ملی شان است.

چالمرس جانسن در کتابش بنام "دی سارروس آف امپایر: میلیتاریزم، سکرسی اند دی ایند آف رپوبلیک"

(آلام امپراتوری: نظامی گری، نهانکاری و ختم جمهوریت. مترجم) اس او اف ای را طور آتی توضیح نموده است:

دهکده های نظامی (پایگاه های نظامی. مترجم) خارجی امریکا گرچه از نظر ساختمانی، قانونی و ذهنی از مستعمره ها فرق دارد ولی به ذات خود چیزی است مشابه به مایکرو کلونی یا مستعمره های کوچک که کاملا ماورای ساحه قضائی کشور اشغال شده قرار دارند.

"اضلاع متحده تقریبا همیشه در مورد قرارداد وضع حقوقی قوتها (اس او اف ای) با کشورمیزبان به ظاهر مستقل (همچو افغانستان. مترجم) مذاکره مینماید. "

این موافقت نامه ها نوع مدرن قرارداد های مصئونیت از قوانین کشور میزبان است که با چین در قرن ۱۹ امضا شده بود. این قرارداد ها به خارجیان متهم به جرایم حق میدهد تا در مملکت خودشان تحت قوانین کشور شان محاکمه شوند.

اس او اف ای مانع صلاحیت محکمه محلی میگردد تا پرسونل امریکائی را محکمه نماید. قتل و تجاوز جنسی بدون جزا میماند مگر آنکه مقامات امریکائی متهم را به مقامات محلی تسلیم نمایند. معمولا مجرمین قبل از آنکه مطالبه گردند به سرعت از مملکت خارج میشوند.

تعدادعمومی اس او اف ای های امریکا معلوم نیست اکثر شان پنهانی اند بعضا آنقدر شرم آورند که بر ملا گردند.

امریکا صدها پایگاه آشکارا، مشترک و پنهانی در بیشتر از ۱۵۰ مملکت دارد.

جانسن گفت که آنها (یعنی نیروهای خارجی. مترجم) "به غصب، تحریف و فروپاشاندن هرآنچه موسئسات دیموکراتیک (مماثل ها) حکومت که در جامعه میزبان موجود باشد میپردازند."

حضور آنها پردرد سراست. مردم محل کنترول زندگی شانرا از دست میدهند، حق گفتن و تقریبا چانس جبیره ندارند. اشغال دایمی بیشتر صدمه میرساند.

امریکا پایگاه های بزرگ شهر مانند، در عراق و افغانستان بنا کرده است. پایگاه های مذکور تعمیر نه شده اند که متروک گردند. واشینگتن آمده است که بماند هر دو مملکت ساحه اشغالی امریکاست.

دهها هزار قراردادی های خصوصی نظامی با مهارت های تخنیکی تا استعمال سلاح متمم قوت های عسکری اند.

اوباما برنامه واشینگتن را پیش میبرد. اشغال دایمی پلان شده است. امریکا آمده است تا بماند ترک آنچه از نظر ستراتیژیکی مهم است صورت نمیگیرد. آنکه تا چه زمان امریکا جنگ بی پایان را تحمل خواهد کرد باید توضیح نمایند.

http://www.globalresearch.ca/permanent-afghanistan-occupation-planned/5318721

 

 

  

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org