Fri, September 2, 2011 15:30

برگردان: رحیم آریا

خبرگزاری اسوشتید پرس (روزنامه استارز ایند استرپز)

 

 

 

یک نوشتار تازه ای خبرگزاری اسوشتید پرس می گوید که نزدیک به ۱۴،۷ میلیون کودک امریکائی و یا ۲۰ درصد از کودکان در ایالات متحد آمریکا در ناداری زنده گی می کنند. بر اساس نظر سنجی تازه ای سازمان آنا کایسی، این آمار نشان دهنده ۳ درصد افزایش (۲،۵ میلیون کودک) نادار در امریکا در سنجش به سال دو هزار میلادی (۱۲،۲ میلیون کودک و یا ۱۷ درصد) را نشان می دهد. این سروی می گوید که کودکان نادار از دشواری های اقتصادی و اجتماعی پدران و مادران شان رنج می برند.

بر اساس نظر سنجی، میزان ناداری در ۳۸ استان این کشور از کل ۵۰ استان افزایش یافته است که دارا ترین استان ها مینسوتا، ماساچوست و نیو هامپشهر و نادار ترین استان نیودا است که بیشترین مردم آن نادار و بیکار بوده و ۱۳ خانواده امریکائی خانه های شان را در این استان از دست داده اند.

این نظر سنجی می رساند که کودکان نادار امریکائی زنده گی نوسانی داشته و زمانی که بزرگ می شوند، چانس کمی برای استخدام دارند و همانگونه این کودکان نادار، دشواری های را برای امریکا نیز ایجاد می کنند همانند بیکاری، دشواری های اقتصادی و گسترش عملکرد های خشونت آمیز.

سروی نشان می دهد که در سال های واپسین، میزان مرگ نوزادان در هنگام زایش و ترک آموزش در میان کودکان و جوانان امریکائی کاهش یافته است اما در برابر آمار کودکان نادار در این کشور افزایش یافته است. گفته می شود که بیمه های اقتصادی، بیکاری و غذائی تا اندازه ای توانسته اند که جلو ناداری رو به گسترش را در امریکا بگیرند، اما نگرانی های و جود دارند که کاهش بودجه های دولتی و فدرال مانع تمویل این برنامه ها شود که می تواند خطر ناداری را در این کشور افزایش دهد.

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org