ا . م . شیری

 

آمریکا: آزادی همجنسبازی و سیاست خارجی

دمیتری سدوف

ترجمه: ا. م. شیری

۱۶ سرطان ۱۳۹۴

در آمریکا همه چیز از سال ۲٠٠۳، پس از لغو ممنوعیت رابطه جنسی بین همجنسان در میان افراد ارتش شروع شد. نظامیان آمریکا لذت آزادی اعطائی را با تمام ابعادش چشیدند. برغم این، بلافاصله مشکل تازه ای پیش آمد. سرگرمی با خود بسرعت خسته کننده شد، و جویندگان تجدد در طبیعت بسوی چهارپایان روی آوردند. گوسفندان و خران در روستاهای افغانستان با مشاهده افرادی با لباس نظامی آمریکائی پا به فرار می گذاشتند... اما، این یک نوع فعالیت آزاد بود که  هنوز قانونی در باره آن تصویب نشده بود. در آمریکا در زمانهای قدیم رام کردن حیوانات زوج سُم تخلف از قانون شمرده می شد. چنین آزادی شرمشار در آمریکا بتدریج بمثابه تخطی از حقوق اساسی بشر، بعبارت صحیحتر، بعنوان محرومیت از حق دوست داشتن طبیعت با همه پدیده هایش شناخته شد. این محدود کردن آزادی بر روح و روان انسان فشار آورد، به میهن پرستی آسیب رساند، باور به حقانیت عمل خود را در هم شکست. 

پس از آن که روانشناسان نظامی به ارتبابط بین سطح نازل توان جنگی نظامیان آمریکائی در افغانستان و ممنوعیت برقراری رابطه جنسی با حیوانات بزرگ و کوچک پی بردند، سنای آمریکا در سال ۲٠۱۱ طی مصوبه ای قانون مجازات برای جماع با حیوانات را لغو کرد.

در ارتش آمریکا که نمونه عینی جامعه آن است، فورا امکانات جدیدی پدید آمد. مثلا، اکنون یک زوج گروهبان همجنس موفق شد خری را برای آموزش بپذیرند و به این ترتیب توانستند رابطه مکدر همجنسی خود را تنوع ببخشند.

مزیتهای قانون جدید بسرعت محسوس شدند و پیش از هر چیز بنظر می رسد، که توسعه خواهد یافت. اگر تمایل بیوه زن تنها برای شوهر کردن با پینشر خود (پینشر، از گونه های سگ با موی کوتاه و گوش دراز. م.) پیشتر بمنزله اختلال روانی معنی می شد، اکنون این بخش رابطه جنسی می تواند به حق قانونی تبدیل شود. در این صورت، «الاغ طلائی» ( the Golden Ass م.) لوئیسوس آپولیوس نه تنها بمثابه شاهکار ادبی دوران روم باستان، بلکه، بعنوان یک راهنمای عمل برای حیوان دوستان مبتدی آمریکائی ارزش خواهد یافت.

با این حال، همه این یک تعریف شخصی است که مسئله آزادی نامحدود را حل نمی کند. خویشتنداری تاکنونی در این عرصه در زمانهای اخیر موجب تنشهای اجتماعی گردید. زیرا جامعه همجنسبازان و فراجنسیتی های آمریکا بطور باور نکردنی رشد یافت (برخی پزشکان این رشد را ناشی از مصرف مواد غذایی اصلاح شده ژنتیکی می دانند).

به این ترتیب، بالاخره، آن روز فرارسید، که نورافکنها کاخ سفید را با انوار رنگین کمان روشن نمودند و دولت آمریکا قرار ۲۶ ژوئن سال ۲٠۱۵ دیوان عالی ایالات متحده در خصوص ازدواج همجنسان را مطابق قانون اساسی ایالات متحده اعلام کرد و آن را جشن گرفت.

سرور و شادی ارتش مدافعان حقوق همجنسبازان و فراجنسیتی ها حد و مرز نمی شناخت. در همه ایالتهای رها شده از زیر کنترل نفرت انگیز مخالفان همجنسبازی، آتشبازیها برگزار گردید و رودهای شامپاین جاری شد. اکنون لزبینها و همجنسبازان آمریکا، همچنین، فراجنسیتی ها و دوجنسیتی های پیوسته به آنها بطور جدی در باره معرفی نامزد ریاست جمهوری خود می اندیشند! با پیروزی نامزد آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲٠۱۶، بی تردید کشور آمریکا، همه ساختارهای دولتی آن، از جمله آنها سازمانهای امنیتی شکوفاتر خواهد شد. بویژه اینکه دوستی، کمک متقابل و روح همبستگی جمعی در میان همجنسبازان و فراجنسیتی ها بسیار قوی است.

از این رو دور نیست که دیوان عالی آمریکا هم به یکی از پایگاههای اصلی مخالفت کور با جنس مخالف بدل شود. مردم آمریکا همه مزیتهای آزادی را فقط در صورتی که دیوان عالی ایالات متحده آمریکا قانون مربوط به ازدواج دو جنس مخالف را خلاف قانون اساسی آمریکا تشخیص داده و پذیرش فرزندخوانده توسط زوج همجنس را شکل اصلی تشکیل خانواده اعلام کند، احساس خواهد کرد. با این حال، نباید در اینحا توقف کرد. زیرا، آمریکا بمثابه الگو برای همه جهان باید پرچم آزادی کامل جنسی را برافراشته و آن را مثل همان پرچم مزین دمکراسی خود در بسیاری از کشورها، در سراسر جهان به اهتزاز درآورد!

در عین حال، وزارت خارجه آمریکا روی طرح منطبق با آن کار می کند، که تمام جهان باید محسنات رهبری آمریکا را در عرصه آزادی همجنسبازی هم احساس کند. جون کری، وزیر امور خارجه اظهار داشت: «تصمیم دیوان عالی پیام روشنی به همه نقاط دنیا فرستاد. هیچ قانونی که بر نابرابری حقوقی مبتنی باشد، در مقابل موج عدالتخواهی توان ایستادگی ندارد». این ادامه توسعه سنت سیاست خارجی آمریکا است که در سایه عملیات جنگی آن در کشورهای مختلف زیر پرچم عدالت پیش برده می شود («محافظت عادلانه»، «عدالت قطعی» و غیره).

جون کری یادآوری کرد، که قبلا آمریکا شعبه مخصوص دفاع از حقوق همجنسازان را تأسیس نمود و مقامات آمریکائی این شعبه «همه روزه برای حقوق مستحق این افراد در سراسر جهان مبارزه می کنند». جون کری ضمن برشماری مشکلاتی که باید حل شود، ادامه داد: ««ما این کار افتخارآمیز را تا آن درجه رشد که ما در کشورمان دست یافته ایم، ادامه می دهیم».

بزودی می توان انتظار داشت، که ویژگی احساس افتخار آمریکائی بخاطر مناسبات آزاد خود در همه جهات به خواست جامعه مدنی از دولت برای حقنه کردن ایده آلهای آزادی خلقهای تبدیل شده به برده جنسی متحول شود. تا تحقق مداخلات بشردوستانه دگرباشان جنسی بر علیه کشورها، حس آزادی جنسی بشکل تحمل ناپذیری در آن کشورها سرکوب می شود.

***

اشاره:

الحق و الانصاف، برده داران و اربابان آدمخوار اروپا، جانیان مالیخولیائی «دولت مخفی جهانی» با دوراندیشی خارق العاده و رشک برانگیزی امپراطوری امپریالیستی- فاشیستی آمریکا، این عامل تمامی شرّ و تباهی در جهان و مجری پروژه ها، طرحها، فرامین و اوامر «دولت مخفی جهانی» را در سرزمینهای سرخپوستان و بر روی دریای خون قتل عام شدگان و استخوان آنها تشکیل دادند. بطوریکه بموازات جنگها، جنایات و غارتگریهای بی سابقه در طول تاریخ، امروز عزت، کرامت و شرافت انسانی را، بطور کلی، تمامی دستاوردهای پسندیده و ارزشهای بشری را آماج حملات جنون آمیز خود قرار داده است. مترجم

 

  

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org