مجازات یا مکافات:

هموطنان گرامی، همین دو روز قبل از طریق رسانه های گروهی، ریاست امنیت ملی افغانستان خبری را پخش کردند که از گرفتاری نو نفری اطلاع میداد که در رابطه با بی نظمی های مظاهرات و فیر های غیرقانونی هوایی "هفته شهید" که طی آن یکی دو نفر کشته و چند نفر زخمی شدند دستگیر شده اند و چنین وانمود کردند که این افراد مورد پیگرد قانونی قرار گرفته ودوسیه های نسبتی شان تحت بررسی میباشد.

این خبر مرا بیاد حکایه ای از کتاب "گنجینه معانی" ترتیب و نگارش امان الله فروغی انداخت که میخواهم ذیلا آنرا با شما شریک سازم:

گویند: "از جناب شیخ سید محمد علی سبط الشیخ نقل است که یکی از شیوخ وبزرگان عرب برای فرزندش زن اختیار نمود و در مجلس عقد و شب زفاف عروسی طبق رسم ورواج هیاهو و هلهله وشادی عجیبی براه افتاد،تیر پرانی هوایی شروع گشت. ناگاه از لوله تفنگ سید عبدالله تیری فیر شد و برقلب داماد نشست وآن جوان ناکام در دم کشته شد. فاجعه بوقوع پیوست مجلس شادی و عروسی تبدیل به عزاداری شد. سید عبدالله از ترس جان فرار نموده به سوراخی خزید و منتظر مرگ شد، پدر و مادر و بستگان جوان شهید شده سخت شروع به بیتابی کردند. در این ضمن جناب شیخ مهدی خالصی که بغرض عقد نکاح دعوت شده بود شروع به نصیحت و دعوت به صبر نمودن اولیای مقتول نموده و به پدر او میگوید: سید عبدالله اینکار را عمدی انجام نداده و تیر در حالت بی اختیاری بیرون آمده، لذاقضا و مشیت الهی چنین بوده از خدا میخواهم که این حادثه را اجر و پاداش راه آخرت شما قرار دهد. رسول خدا(ص) بگردن همه ما حق دارد. لذا آن جوان را بخاطر جدش عفوه کن و در مصیبت وارده صبر نما و تسلیم خواست خدا شو که خدا صابرین را دوست میدارد.

..... و بعد قرار براین میشود که بخاطری رضای خدا، برای ادای حق رسول خدا(ص) و بخاطری خشنودی روح شهید عروس را برای سید مظوم عبدالله عقد و نکاح میکنند تا مجلس عیش و سرور تبدیل به عزاداری نگردد."

دوستان گرامی، حالا با در نظرداشت پیشینه اجراات حکومت وحدت ملی بعید نیست این ۹ نفر متهم نیز نه تنها مجازات نگردند بلکه چندی بعد منحیث قهرمانان جهاد و پیروان راه شهدا مورد تفقد و مستحق مدال های شجاعت نیز گردند.

بیاد داریم که در هنگام دوباره شماری رای صندوق ارا انتخاباتی ریاست جمهوری یکی از هوا خواهان یک کاندید در محضر عام در پیش دیدگاه های ناظران بین المللی کارکنان کمیسون انتخابات را با فیر تفنگچه تهدید کرده و میخواست نظر خود را بر آنها تحمیل کند. نتنها مجازات و مورد پیگرد قرار نگرفت، بلکه کنون در یکی از پست های بزرگ دولتی با داشتن امتیازات بلند بشمول موتر، بادی گارد ها و معاش خوب نصب گردیده است. و باز بیاد داریم که همین چند هفته قبل گدام های مخفی و غیر قانونی سلاح یکی از قوماندان های مربوط بیکی از تنظیم ها مورد حمله هوایی قوای ناتو قرار گرفته منهدم شد، بجای آنکه آن شخص نسبت مخفی نگهداشتن انبارهای سلاح غیرقانونی و غیر مجاز مورد بازخواست و تحقیق قرار گیرد بحیث مشاور ریاست اجراییه کشور مفتخر شدند. بنا این امکان نیز موجود است که ممکن کرسی های خوبی برای این نو نفر ولگرد و جانی در آینده نیز مد نظر باشد. (بهین)،

۱۴ سپتامبر ۲۰۱۵

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org