Wed, June 23, 2010 20:21

مرگ رحیم مهریار،

 آوازخوان خوش آواز و سابقه دار رادیو تلویزیون کشور

 نگارنده: زلمی رزمی

 

خبر درگذشت رحیم مهریار آوازخوان بلند آوازه و یکی از چهره های برجسته موسیقی کشور را در بهت و اندوهی سخت شنیدم، هنوز باور ندارم که مارا تنها گذاشته است، درست یکهفته قبل بود که دوساعت تمام تیلفونی با هم حرف زدیم او به مقصد تکمیل معایناتش داخل بستر شفاخانه شده بود و برغم ابتلا به بیماری سرطان جگر، کاملا سرحال بود، میخندید، از خاطرات گذشته میگفت، از درد بزرگ مهاجرت که اسمش را زندگی کردن گذاشته اند و از دنیای پرآشوب و آدمهایش.

براستی آدمی را از مرگ گریزی نیست، حق است، اما تلخ بویژه مرگ هنرمند که بهمه متعلق است و ما در روزگاری زندگی میکنیم که فاصله مرگ و زندگی چنان اندک و ناچیز است که فقط فرصت به اندازه یک (دریغ گفتن) باقی می ماند.

رحیم مهریار از آوان جوانی به هنر وازخوانی روی آورده و با صدای صاف و آرامبخشش برای روزگارما نغمه های بسیار پرداخت و یاد آن همه سالها را با هنر خود در حافظه ما ثبت کرد. موسیقی او در فراز و نشیب روزگار همراه بود، او با محنت ما گریست و با شادی های ما و با شور و امید ما همدلی کرد.

مهریار هنرمندی بود فعال، خلاق و آوازخوان پرکار و آگاه، آوازخوانی که ترانه هایش، ذوق تصنیف سازی و سلیقه بلندش در انتخاب اشعار، خاطره اورا در هنر موسیقی سرزمین ما ماندگار خواهد ساخت، اگرچه با مرگ زودرس وی بار دیگر جامعه هنری کشورمان بر ماتم نشست ولی من مرگ هنرمندی چنین را باور ندارم، رحیم مهریار در قلب و ذهن دوستداران هنر موسیقی کشور ما زنده است.

درگذشت این هنرمند عزیز را به همگان، تمامی بازماندگان و بویژه همسر گرامی شان خانم پرستو مشعل ترنم افغانستان تسلیت میگویم.

روحش شاد!

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org