پیام انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

در رابطه به تقبیح جنایات ضد بشری

یازدهم اگست ۲۰۱۰

 

 با پوزش از انجمن محترم حقوقدانان افغان در اروپا که اندکی در نشرِ پیام ارسالی ایشان تأخیر بعمل آمده است (اصالت)

 

مردم افغانستان که با انارشی "جهادی" و آفت "طالبانی" مصائیب و رنجهای بیشمار را متحمل گردیده اند، اخیراً شاهد تشدید و اوجگیری جنایات گروه های تباهکار میباشند که اعمال ضد انسانی و ضداسلامی شان را زیر نام دین مقدس اسلام انجام میدهند. مسموم ساختن مکاتب دختران، زهرپاشی ها و عام ساختن خشونت که باعث افزایش خودسوزی ها و خودکشی ها گردیده است. "طالبان" در روزهای اخیر با بریدن گوش و بینی خانم عایشه در ولایت اورزگان شلاق زدن و به قتل رسانیدن خانم دیگر در ولایت بادغیس، یکبار دیگر تطبیق به اصطلاح شرعیت طراز دیوبندی شان را به نمایش گذاشته و با ارتکاب جنایات ضد بشری، دین و آئین مردم، عنعنات پسندیده افغانی، موازین قبول شده حقوقی، اعلامیه جهانی حقوق بشر را بصورت خشن زیر پا گذاشتند. این جنایات ضد بشری، خلاف کرامت انسانی و ضد موازین حقوق داخلی و بین المللی در حالی انجام مییابد که جامعه بین المللی قریب به یک دهه است که در افغانستان حضور نظامی و سیاسی دارد و متاسفانه در زیر سطیره آنان گروه های تباهکار و منجمله گروه متحجر قرون اوسطائی "طالبان" اوجگیری مجدد یافته که همه روزه شاهد سازش و کرنش اولیای امور در برابر آنان میباشیم. و حتا موسسه ملل متحد مصروف پاک کاری اسامی سردمداران این جنایت کاران از "فهرست سیاه" آن موسسه میباشد.

نبود یک دولت مشروع و ملی در افغانستان که خلای حاکمیت دولتی، قوه قضائیه مستقل و اورگانهای حراست حقوق بملاحظه میرسد و علاوتاً تداوم جنگ و عدم امنیت، شرایطی را ایجاد نموده که زنده گی مردم، بخصوص زنان که نصف نفوس جامعه را تشکیل میدهند در معرض خطرات جدی قرار گیرد.

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا در حالیکه اعتراض شدید و انزجار بی پایان خود را در برابر این جنایات ضد بشر و پایمال گردیدن خشن کرامت انسانی ابراز میدارد، از تمام مراجع و نهاد های افغانی و بین المللی اکیداً تقاضا مینماید تا صدای اعتراض شان را در برابرعاملین این جنایات ضد بشری و عامیان خارجی شان رساتر سازند و از حقوق مردم و بخصوص زنان مصیبت زده و به اسارت کشیده افغانستان قاطعانه دفاع نمایند.

انجمن حقوقدانان افغان در اروپا همنوا و هم صدا با سایر نهادهای مماثل و همچنان با پشتیبانی از تقاضای سازمان عفو بین المللی خواهان به محاکمه کشیدن و مجازات این جنایت کاران میباشد.

با احترام

پوهاند غلام سخی مصئون

رئیس انجمن حقوقدانان افغان در اروپا

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org