رفیق شهید محمد عزیز (فروغ)

                    
    

یادبود از شهیدان گلگون کفن

حزب و دولت جمهوری (دموکراتیک) افغانستان


  گور خونین شهیدان به تو آواز دهد

شعله ی را که فروزان شده خاموش مکن

ما به اُمیدی وفای تو گذشتیم ز جان

دوستان را مبر از یاد و فراموش مکن

 

احترامات خویش را خدمت دست اندرکاران سایت وزین «اصالت» تقدیم داشته آرزومندم تامطلب ذیل را در سایت در جمله ی شهدای ح.د.خ.ا به نشر رسانده ممنون سازید.

گل رحمن "بهروز" از کابل‏

 

رفیق شهید محمد عزیز (فروغ)

 

زنده یاد رفیق شهید محمد عزیز {فروغ} فرزند عبدالعزیز در سال ۱۳۶۶ در یک فامیل دهقان متوسط در قریه قلعچه سوخته مرکز ولایت پروان چشم به جهان کشوده و تعلیمات ابتدائی، متوسطه و ثانوی را در لیسه نعمان ولایت پروان موفقانه به پایان رسانیده و در سال ۱۳۵۴ شامل دانشکده علوم اجتماعی در دیپارتمنت تاریخ و جغرافیه دانشگاه کابل گردیده و بعد از فراغت از دانشگاه کابل در سال ۱۳۵۸ بحیث استاد در در لیسه بگرام ولسوالی بگرام مقرر گردید و بعد از سپری نمودن یک ماه و پنج روز وظیفه بتاریخ شش ثور ۱۳۵۸ از طرف باند جنایت کار و خون آشام حفیظ الله امین در سن (۲۲) سالگی گرفتار و به جای نامعلوم و شهید گردید که از آن زمان تا کنون هیچ نوع اطلاعی نداریم.

خاطراتی که از آن شهید بجا مانده است اینست که همیشه برادران، رفقا، دوستان و اقارب خویشرا به فراگیری دانش و تحصیل تشویق مینمود و میگفت باید خود را به علوم معاصر آراسته ساخت و با استفاده از آموزه های علمی- مترقی مسیر راه زندگی خود و جامعه را میتوان آموخت.

رفیق فروغ با ملاحظه از وضع ناگوار و فقر زندگی زحمتکشان کشور و بخاطر از بین بردن تمام این ناملایمات جامعه زندگی خویش را با حزب دموکراتیک خلق افغانستان پیوند زد و سر انجام به جرم خدمت به مردم ستمدیده و زحمتکش کشور و داشتن افتخار عضویت در حزب دموکراتیک خلق افغانستان از طرف باند خون آشام و جنایتکار امین به شهادت رسید. روانش شاد و یادش گرامی باد!

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org