Oct 21, 2012 21:30:57

 
فضل الرحیم رحیم

 

طنز

از قلم فضل الرحیم رحیم
 

  

این سوالی است که خدا گردن مه نگیره باشنده های کشور ما ره خو چی می کنی، که کل دنیا ره به تشویش انداخته و هر روزی که می گذرد این تشویش ها بیشتر و بیشتر می شود. راستی گپ، همی پیش پریروز رفتم به حمام، به مجردی که داخل حمام شدم، متوجه شدم که با خود کیسه، سنگ پای، صابون، شامپو و جانپاک را نیاورده ام، دیدم در کنارِ دخل حمام همه آنچه ضرورت حمام است به فروش میرسد، رفتم نزدیک فروشنده، صابون، سنگ پای، شامپو، جانپاک، گِلِ سَرشویی و کیسه را خریده و از لُنگ چی لُنگ را تسلیم شدم، انتظارِ اتاقِ نمره بودم در همین جریان قُطی گِلِ سَرشو را با دقت می دیدم و به یادم آمد که یک زمانی گندنه و گِلِ سَرشو را در کوچه برای فروش می آوردند در مقابل نان سبوس تبادله می کردند، ولی امروز در یک قُطی شیک با مقدارِ معین و قیمتِ معین با پول خرید و فروش می شود، در همین چُرت و فکر بودم که نا گاه تاریخ نهائی مصرف، که روی قطی گِلِ سَرشو نوشته شده بود، توجه ام را به خود جلب نمود که نوشته شده بود تاریخ نهائی مصرف ختم سال ۲۰۱۴، به قطی صابون نظر انداختم، دیدم که نوشته شده تاریخ نهائی مصرف سال ۲۰۱۴، تاریخ نهائی مصرف شامپو را دیدم که نوشته شده تاریخ نهائی مصرف ختم سال ۲۰۱۴، جانپاک را تا و بالا کردم، دیدم که در یک گوشه ی آن نوشته شده تاریخ نهائی مصرف سال ۲۰۱۴، به پالیدن تاریخ نهائی مصرف لُنگ پرداختم، بعد از بسیار تا و بالا کردن، در یک گوشه ی لُنگ بسیار خفیف نوشته شده بود الی نیمه سال ۲۰۱۴، وقتی به کیسه نگاه کردم، در قسمت داخل کیسه هم نوشته اند تا سال ۲۰۱۴ قابل مصرف است.

از همان روز به بعد، متوجه شدم که شرکت های تولیدی هم تاریخ نهائی مصرف مواد خوراکه و پوشاکه و مصرفی شانرا تا ۲۰۱۴ می نویسند. دیروز بود که رفتم به خود یک جوره بوت بخرم، بوت مورد نظر خود را پیش مغازه دار آوردم، گفتم که در مورد دوام و محکم بودن این بوت چیزی گفتنی داری، با تبسم معنا داری برایم گفت، والا تا سال ۲۰۱۴ مه یکصد فیصد گرانتی داده می تانم، اما بعد ازاو ره  نی. روزِ جمعه ی گذشته، در مراسمِ ختمِ یکی از همسایه های ما، که به مناسبت تقررش در پُستِ سخنگو در یکی از وزارت خانه های غیر کلیدی برپا کرده بود، دعوت شده بودم، ملا صاحب در دعای ختم، بعد از تلاوت کلام مجید، گفت، خدایا، تو، سال ۲۰۱۴ را بر ما و جمله مومنین و مومنات آسان برگردانی، و سالی باشد مثل امسال و سالهای قبل، آمین یا رب العالمین.

امروز به یکی از دوستانم، که در سالهای اخیر از برکت فروانی نشرات و رسانه کاری و تلویزیون بازی و رادیو بازی در کشور ما به موقف صاحب نظر رسیده و در دامن سیاست آویزان است، تلیفون کردم و برایش گفتم که ای سال ۲۰۱۴ از نظر شما چی رقم یک سال خواهد بود؟ وی در پاسخ برایم گفت، "باید انتظار کشید و دید که آیا جامعه ی جهانی وابسته به کشور ما است و یا ما وابسته به کشورهای خارجی و جامعه ی جهانی هستیم."، خواستم توضیحات بیشتر در زمینه ارایه فرمایند، بنا بر مصروفیت های لینی فراوان گفتند که توضیح و تشریح را من باید از لابلای فرموده های شان در یابم. بناً، سال ۲۰۱۴، هموطنان گرامی، فکر و هوش تان باشد که این رقم یک سال خواهد بود.

 

فضل الرحیم رحیم

۲۱ اکتوبر ۲۰۱۲

 

   

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org