جمعه، ۲۲ می  ۲۰۱۵

مسوولیت مقالات، مطالب و نبشته های نشر شده در «دیدگاه ها» به دوش نویسنده گان آنها میباشد


 
 

کس چه سازد این زمان در کار خویش

هر طرف دیــدم که خـلق بی سر است

مــیــهــن ما   مــــــدام مستقـــــل باشد

حب خــاک خویش ما را در سر است

 

سیاست استخباراتی یا رابطه ی درون ارگی

 

جنرال راحیل شریف، رییس ارتش پاکستان در دیدار با اشرف غنی و عبدالله عبدالله

 (منبع تصویر: گوگل)

 

نمیدانم باز چه هوای در سر شعبده بازان ارگ در سر است؟؟؟

کرزی از دولت افغانستان خواسته تا تفاهم نامه ننگ با دشمن ملت خود (پاکستان) را باطل کنند.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان خواهان باطل شدن هر چه سریعتر تفاهم نامه ریاست امنیت ملی افغانستان با سازمان اطلاعاتی منحوس ارتش پاکستان شده است. دفتر حامد کرزی امروز با نشر خبرنامه ای اعلام نمود که حامد کرزی از امضای این تفاهم نامه ابراز نگرانی کرده و از دولت مردان که در خط مقدم قرار دارند خواسته که در آینده نیز از امضای اسنادی که خلاف منافع ملی کشور مان است جلوگیری به عمل آید.

ادارۀ امنیت ملی افغانستان چند روز پیش تایید کرد که این تفاهم نامه را با سازمان اطلاعات پاکستان آی اس آی امضا کرده است.

سخنگوی اداره امنیت ملی در یک کنفرانس به روز دوشنبه ۲۸ ثور گفت، این تفاهم نامه به هدف گسترش همکاری های دو جانبه به خاطر ریشه کن ساختن بنیاد گرایی و حملات دهشت افگنی میان دو کشور امضا شده است (با همان کشوری که در گذشته ی نه چندان دور، ملت ما را به واسطه ی اجیران خود به خاک و خون کشانید). این همکاری  شامل عرصه های نظامی، مالی، سیاسی و حمایت از روند همکاری اطلاعاتی با هدف مقابله با تهدید مشترک تروریستی در منطقه است. در افغانستان انتقاد های در برابر این تفاهم نامه بالا گرفته است (هیچ تهدید تروریستی متوجه پاکستان نیست، پاکستان همواره در صدد استفاده از وطن ما در برابر دشمن خود هندوستان بوده و تا اخیر خواهد بود و پاکستان هیچ گاهی با ملت افغان کمک سیاسی نکرده مگر در مقابل اجیران خود همیشه از آنها حمایت سیاسی نموده است. یگانه ترس پاکستان از حس آزادی خواهی قوم بلوچ ها در بلوچستان و سرکوب کردن شاخه شعیه است).

به همین ترتیب امرالله صالح و اسد الله خالد روسای پیشین امنیت ملی افغانستان واکنش تند نشان داده و امضای این تفاهم نامه را خلاف منافع ملی خوانده اند.

مجلس نماینده گان افغانستان نیز از سه روز بدین سو شاهد واکنش های تند برخی از اعضای پارلمان در برابر این تفاهم نامه است. ما شاهد بودیم که برخی از نماینده گان از هیات اداری مجلس خواستند که پارلمان در لغو این تفاهم نامه اقدام کند.

فوزیه کوفی نماینده بدخشان: فشار ما بود که امروز کسانی می گویند ما امضا نکردیم و دیگری امضای آن را توجیه می کند، به نظر من، هیچ کسی نمی تواند از بار مسوولیت شانه خالی کند. وی تاکیید کرد که همه بدون آگاهی از متن این تفاهم نامه می فهمند که سند به نفع افغانستان نیست پس باید برای لغو آن اقدام صورت گیرد.

میرداد خان نجرابی رییس کمیسیون امنیت داخلی مجلس نماینده گان گفت، رییس عمومی امنیت ملی و مشاور امنیت ملی افغانستان برای پاسخ گویی در این مورد به این کمیسیون فراخوانده شوند. او گفت، به اساس اطلاعات که ما داریم، امنیت ملی حاضر است این تفاهم نامه لغو شود، اما مقامات ذیصلاح مانع دولت افغانستان به خصوص مشاور امنیت ملی اظهار داشته اند که در قسمت عملی شدن آن گام بر داشته شود. متاسفانه رییس استخباراتی پاکستان به افغانستان می آید و رییس امنیت ملی را به استقبالش به فرودگاه می فرستند اما در هیچ ملاقات رسمی رییس امنیت ملی افغانستان حضور نداشته. این توهین به دولت افغانستان است (کسانی سخن از لغو پیمان می گویند که در گذشته از طرف پاکستان تمویل می شدند حمایت نظامی و مالی تا در برابر حکومت مقتدر منطقه وارد معرکه جنگ شوند که سر انجام به سقوط آن حکومت توانا انجامید و وطن مان را به چندین دهه به عقب سوق دادند)

در ضمن، خبر های درز کرده است که راحیل شریف رییس سازمان استخباراتی پاکستان یک هفته قبل از سفر نواز شریف نخست وزیر پاکستان به افغانستان سفر کرده است این سفر به طور رسمی تایید نشد اما بعدا او در تصاویر ملاقات های نواز شریف با مقامات افغان دیده شد. نوازشریف در راس یک هیات بلند پایه به تاریخ ۲۲ ثور به کابل وارد شد.

روابط افغانستان و پاکستان از زمان به قدرت رسیدن "حکومت وحدت ملی" در افغانستان گرم تر شد و انتحاری ها گرم تر از آن را تقدیم ملت مایان می نمایند.

ما وطن را دوست تر داریم ز جان!

نگارش: خ.ع.ش

۲۷ ثور ۱۳۹۴

 

 

 

 

اصالت» در قبال مطالب منتشره در دیدگاه ها هيچ مسووليتي ندارد و با احترام به آزادي بیان و دموکراسي

 نميخواهد سانسور نمايد و دست رد به سينه نويسنده گان بزند)