سپاه ائتلافی ضد سوریه در پی شکست نظامی خود در برابر اردوی منظم سوریه در حال حاضر به تروریزم کور متوسل شد.

بدین ترتیب روز جمعه اخیر، خدمات خاص استخباراتی سوریه از یک سو قصد در حلب، دومین شهر کشور، هشدار داد. یک شخص انتحاری سوار بر یک بس کوچک حامل ۲‚۱ تن مواد منفجره که برای تخریب محله نهایت پر جمعیت الشعار در نظر گرفته شده بود، از جانب نیروهای امنیتی قبل از آنکه بتواند خود را منفجر کند *، متوقف و دستگیر گردید.

این عملیات شامل دو سوً قصدی بود که در دمشق ۵۵ کشته و ۳۷۲ زخمی بجای گذاشت. حملات تقریبا همزمان یعنی ساعت هشت صبح به وقت محلی، در جاده یی سریع السیر در جنوب شهر، زمانی اجرا شدند که مردم بسوی کار و شاگردان به مکتب میرفتند. انفجار ها به حدی شدید بودند که تمام ساختمان های پایتخت را به لرزه درآوردند. مسؤولیت این سوً قصد را گروه کوچک تروریستی بنام جبهه النصراً که در ماه جنوری سو قصد دیگری را در المیدان یک محله پرنفوس دیگری در اطراف دمشق با ۲۶ کشته انجام داده بود به عهده گرفت.

با اعلام اینکه «کلاشنیکوف رژیم را سقوط نمیدهد» گروه های مسلح و حامیان فرمانده شان در خارج به یک جنگی زیر عنوان «با  شدت کمتر» بر ضد سوریه گذر کردند**.

در اخیر ماه اپریل، کشتی کارگو بنام لطف الله ۲ در آبهای لبنان با ۱۵۰ تن مواد انفجاری نظامی برای جنگجویان سوریه دستگیر گردید که شامل مرمی های توپ اوبوس ۱۵۵ میلی متری که در حقیقت مخصوص توپخانه ثقیل است و گروه های مخالفین مسلح فاقد آن میباشند، بود. از مواد منفلقه یی این مرمی های اوبوس با ترکیب TNT و RDX میتوان برای آماده ساختن یک ماده انفجاری فوق العاده نیرومندی استفاده نمود.

همچنان اخیرا کم از کم پنج تن متخصصین مواد انفجاری از کمپ مهاجرین فلسطینی ها در لبنان به سوریه داخل شدند.

یکی از آنها متخصص مواد انفجاری مربوط یک گروه تروریستی وابسته به سعودی فتح الاسلام بنام عبدالغنی جوهر بود که در اثر یک انفجار در ناحیه سرحدی بنام قوصیر با مواد انفجاری که خودش بر ضد اردوی سوریه آماده کرده بود به قتل رسید. او، که دارنده شهادتنامه کیمیا بود، بمنظور آموزش جنگاوران در تهیه و تعبیه یی مواد انفجاری در موتر های ربوده شده به سوریه داخل شده بود***.

در حالیکه رسانه های غربی و منطقه خلیج تبلیغ مینمایند که مخالفین در مقابل «سرکوب های خونین رژیم» از مردم دفاع میکنند، این تئوری از آغاز عملیات نا امن سازی کشور در ماه مارچ ۲۰۱۱ با حقایق محل در تضاد قرار میگیرد. بمنظور ایجاد یک هرج و مرجی که مداخله خارجی «بشر خواهانه» را زمینه سازی کند، اینها همان مزدوران ائتلاف بین المللی اند که نه تنها اردو و پولیس را، بلکه مردم عادی را نیز مورد حمله قرار میدهند.

 

 

 

* «یک تروریست سعی میکند تا کمربند انتحاری خود را در حلب در یک بس کوچکی که مملو از مواد انفجاری است منفجر نماید»، SANA، ۱۱ می .۲۰۱۲

** «کشورهای البا به نوبه خود عدم را در سوریه محکوم کردند». شبکه ولتر، ۱۲ فبروری ۲۰۱۲.

*** یک هواپیمای کارگو مملو از سلاح در فبروری گذشته توقیف شد، مراجعه شود به: «یک هواپیمای مظنون از جانب نیروهای امنیتی لبنان دستگر شد»، شبکه ولتر، ۸ فبروری ۲۰۱۲.

**** «تروریست سنی مذهب شدیدا تحت تعقیب لبنان، در سوریه خود را منفجر کرد»، نوشته یی آرین باکر، گلوبال سپین، ۲۳ اپریل ۲۰۱۲.

برای مطالعه اصل مضمون به آدرس زیر مراجعه شود:

 

http://www.voltairenet.org/Le-terrorisme-dernier-recours-face

 

 

  

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org