۱۳۲۹-۱۴۰۰

خ

۲۳ ماه می ۲۰۲۲ مطابق با ۲ جوزای ۱۴۰۱، یک سال از جاودانگی پدر مهربان و بزرگوارم زنده نام عبدالقیوم فضــلی سپری می شود! سالی که با تحمل هجرتش مبدل به قرنی شد و چشمان خسته‌ی مان به امید بازگشتش مانند دو شمع سوخته جان، همچنان به راه است. غم و اندوه رفتنش بسیار گران و درد فراقش تحمل ناپذیر و طاقت فرسا است و ما تنها با یاد و خاطرۀ خوبی‌ها، مهربانی‌ها و محبت‌های او آن را تحمل می‌کنیم. باشد که ما نیز ذره ای از آن همه محبت و انسان دوستی، میهن دوستی و مردم داری را در وجود خود پرورش دهیم.

پدر عزیزم، فضلی بزرگ!

یک سال است که طنین صدای گرمت در فضای خانه ی ما نمی پیچد و ناباورانه جای خالی تو را نگاه می‌کنیم و به آستانۀ دَر چشم دوخته ایم اما افسوس دیگر سعادت دیدارِ تو را نخواهیم داشت. ای کاش می‌توانستیم احساسات خود را بیان کنیم. اگر دریاها جوهر و درختان همه قلم شوند، باز هم نمی‌توانیم سخاوت، بزرگواری، فداکاری و ایثارت را روی کاغذ بنویسیم.

با استفاده از این فرصت، از همه هموطنان عزیز، سابقه داران و پیشکسوتان حزب، رفقا، دوستان، همراهان و همکاران محترمِ و گرانقدر پدرِ بزرگوارم زنده یاد عبدالقیوم فضلی در نهادهای حزبی و دولتی کشور با کمال احترام و صمیمانه تقاضا دارم:

به پاسِ دوستی، همکاری، رفاقت، برادری و آشنایی با این مرد بزرگ، خاطرات خود را از پدر عزیزم زنده نام عبدالقیوم فضلی و ابعاد مختلفِ زندگی اجتماعی و سیاسی، شخصیت، سجایا، کاراکتر، برخورد و روابط اجتماعی-کاری-شخصی-رفاقت و دوستی با ایشان، از زمان مکتب، لیسه، دانشگاه، زندگی، کار، مبارزه و فعالیت حزبی- سیاسی و دولتی در حوزه جنوب-غرب افغانستان، دستگاه ساختمانی هلمند (چاه انجیر)، ریاست عمومی وادی هلمند، مدیریت عمومی شبکۀ سوم برق شهر کابل-۱۳۵۷-۱۳۵۸، زندان پلچرخی (بلاک ۲ منزل اول- تا جدی ۱۳۵۸)- کمیته حزبی ولایتی ولایت هلمند، سازمان صلح و همبستگی افغانستان-۱۳۶۰-، وزارت اطلاعات و کلتور-آژانس اطلاعاتی باختر-، روزنامۀ «حقیقت انقلاب ثور»، «ریاست عمومی مطابع دولتی» و «ریاست عمومی پشتنی تجارتی بانک»، به ایمیل آدرسِ زیر یا از طریق مسنجر برای من ارسال نموده، ممنون می شوم.

-        دوستانی که در نوشتن و ارسال یادداشت ها و خاطرات شفاهی خود نیاز به کمک و همکاری دارند، در صورت تمایل، شخصاً با ایشان تماس خواهم گرفت تا در نوشتنِ خاطرات، نظرات و دیدگاههای شان در مورد پدر عزیزم فضلی بزرگ کمک کنم.

پیشاپیش از شما هموطنان عزیز، رفقا و دوستان ارجمند و گرامی به خاطر نگارش یادداشت ها، خاطرات و سهم ارزنده و فعال تان در گرامیداشت از اولین سالروز جاودانگی پدر عزیزم، زنده نام فضلی بزرگ، قلباً تشکر می کنم.

روان پدر عزیزم فضلی بزرگ شاد، نام، خاطرات و یادشان جاودانه باد!

دست های تان را صمیمانه می فشارم،

با تقدیم احترام،

عبـدالقـدیر (فضلی)

helmand100@hotmail.com

Abdul Qadir Fazli

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org