پنجشنبه، ۲۴ اگست ۲۰۱۷     

اتحاد سیاه پوستان برای صلح، در امریکا از دولت ایالات متحده امریکا خواست تا به جنگ و تجاوز خویش در افغانستان پایان بدهد!

ترجمه، تلخیص/ تبصره: عارفه و رحمت ایماق.



فقید مارتین لوتر کینک و سایر رهبران ضد جنگ دوران جنگ ویتنام

 مردمی که در مرکزِ توجه شان، حقوق بشر، پروژه ضد جنگ، تجاوز و امپریالیسم می باشد.

 

بتاریخ ۴ اپریل ۱۹۶۷ مارتین لوتر کینک رهبر جنبش اعاده حقوق مدنی سیاه پوستان، سخنرانی مشهور و تاریخی خویش را در کلیسای (ریور سایت – نیویورک) انجام داده، جنگ و تجاوز امپریالیسم امریکا در ویتنام را محکوم نموده اعلام داشت: "وجدان من مرا ترک نمیکند . . ."این شخصیت بزرگ تاریخی دقیق یکسال بعد از آن سخنرانی تاریخی ترور گردید.

با اعلامی که ادارۀ دونالد ترامپ بعد از بررسی آغاز به جنگ در افغانستان نمود، در عوض فُرصت داشت که راه حل منطقی صلح آمیز جنگ در افغانستان را از طریق مذاکرات و فراخوان عمومی برای طرفین درگیر برای پایان دادن به جنگ طولانی امریکا در افغانستان جستجو نماید.

در عوض ادارۀ جدید، امریکا را به یک جنگ بی پایان کشانیده، و بدون مشخص نمودن معیار ها و ضابطه آن نتیجه آنرا از قبل "پیروزی" تعریف نموده، خود را به آن متعهد نمود.

قصد خود را طوری اعلام میدارد که با بکار گیری هند رقیب سر سخت پاکستان آنکشور را در جنگ افغانستان استفاده نموده و نقش بزرگتری را به هند برای حل مسئله افغانستان قایل خواهند شد، که این یک بازی خطرناک میان دو رقیب دیرینه ی دارای سلاح های هستوی می باشد.

درخواست ترامپ برای افزایش هزینه های نظامی یک عقلانیت خشن، و فرصت طلبانه برای جنگ های بی پایان، برباد دادن منابع ارزشمند ملت امریکا، از جمله زنده گی جوانان کشور است. (فقر و گرسنگی میلیونها جوان و کودک امریکایی، عدم موجودیت خدمات بهداشتی، و اجتماعی، و فرستادن صد ها هزار جوان کشور به جنگ های تجاوزکارانه بیرون مرزی از جمله فرزندان فقرا و تهی دستان، که عده زیادی شان سیاه پوستان هستند، که اکثریت شان بدنبال کار و شغل می باشند- مترجم).

سیاست این دولت بازتاب دهنده تعهد لاینقطع آن به خواست های الیگارش ایالات متحده امریکا برای استفاده از نیروی نظامی برای پیشبرد، و تامین منافع شان در سراسر جهان می باشد.

اعضای اتحادیه سیاه پوستان برای صلح (Black Alliance for Peace) بخوبی آگاهی دارند که سیاست گزاران ایالات متحده امریکا حضور دایمی خویش را در افغانستان به مثابه استراتیژی مقابله در برابر همکاری های رو به افزایش میان چین، و فدراسیون روسیه برای پروژه (اعمار جاده ابریشم) چین، مشاهده می نمایند.

ما همچنان آگاهی داریم که سرمایه داران امریکا چشم های شان را به ذخایر معدنی جدیداً کشف شده در افغانستان از جمله: آهن، کبالت، مس، لیتیوم، طلا، و یورانیوم دوخته و تخمین زده اند که ارزش آن بیش از "یک تریلیون" دالر میشود.

این امر ارزش افغانستان را برای شرکت های بزرگ "کورپریشن ها"، و بخش سرمایه های مالی ایالات متحده امریکا افزایش میدهد، که آنها هیچگاه برای فرستادن جوانان کشور به جنگ و کشتته شدن ایشان برای بدست آوردن شغل از بیکاری مشکل نداشته، و در مورد نمی اندیشند.

با رای گیری تصویب دو حزبی (دموکرات و جمهوری خواه) در مجلس نماینده گان برای افزایش ۷۵ بلیون دالر بودجه نظامی، رقمی که برابر به کل بودجه نظامی فدراسیون روسیه میشود، مسخره به نظر میرسد که آنرا پیشنهاد ترامپ بدانیم.

تعهد برای تسلط کامل امریکا بر جهان، همیشه مورد حمایت هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه بوده، مگر دموکرات ها و متحدین لیبرال آن سیاست های نظامی گرانه شانرا خیر خواهانه نسبت به جمهوری خواهان می خوانند. در حالیکه از زمان فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، و نمایش امریکا به مثابه یگانه ابرقدرت جهانی، تعهد هر دو حزب برای حفظ هژمونی ایالات متحده در جهان، و شکل یغما گر و لاشخوار سرمایه داری "نئو لیبرالیزم"، همیشه هدف و مورد حمایت هر دو جناح بوده است.

دونالد ترامپ حین نامزدی انتخابات ریاست جمهوری جنگ امریکا در افغانستان را بیهوده، مصارف مالی و جانی به هدر رفته میدانست. اکنون ترامپ موضع دیگری در قبال جنگ افغانستان اتخاذ نموده، به دو رییس جمهوری قبلی پیوسته، و دستور کار، و آجندای نظامی نخبه گان نظامی و صنعتی را که نیاز به حضور دایمی امریکا در افغانستان دارد دنبال نموده، و در نتیجه (۹) پایگاه نظامی امریکا و متحدینش در افغانستان را تاسیس نمودند، حفظ می نماید.

ایالات متحده امریکا به مثابه قدرت محوری، امریکا، اتحادیه اروپا، و ناتو مسئول اعمال خشونت آمیز غیر قابل توصیف در تمام بخش های جهان بوده و قربانیان این جنایات اکثراً غیر اروپایی ها هستند.

در یک بیان زشت نا پسند در مورد غرور و تکبر ایالات متحده امریکا، و تعهد روان پزشکی آن برای برتری طلبی جهانی سفید پوستان، ملیارد ها دالر بمصرف رسیده، قریب به سه هزار تن جانهای شانرا از دست داده (در افغانستان)، و یک صد هزار تن کشته شده اند.

وقت آن رسیده که امریکا شکست خود را در افغانستان قبول نموده، و جنگ را در آن کشور پایان دهد.

عدالت و عقل سلیم خواستار توقف خونریزی می باشد!

تذکر:

اتحاد سیاهان برای صلح، سازمان چپ رادیکال ضد جنگ، ضد امپریالیستی و طرفدار اعاده صلح در جهان می باشد.

سازمان مذکور تلاش های را برای تجدید حیات و نیرومند نمودن جنبش چپ را دیکال در ایالات متحده امریکا که بعد سالهای ۶۰ قرن گذشته ضربات سخت را از طرف حاکمان نژاد پرست، و سرمایه داران آن کشور متحمل شده اند، می نماید. اتحاد سیاه پوستان برای صلح، سیاست های جنگ طلبان هر دو حزب امپریالیستی: جمهوری خواهان، و دموکرات ها را رد نموده، دنباله جنبش سیاه پوستان افریقایی تبار امریکایی دهه ۶۰ قرن ۲۰، مبارزات ضد جنگ فقید (مارتین لوتر کینک جونیور) رهبر جنبش اعاده حقوق مدنی سیاه پوستان، مالکمیکس که ایشان نیز ترور گردیده بود، و ادامه جنبش های رادیکال سیاه پوستان مانند "حزب پلنگ سیاه" در امریکا است.

بر مبنای روایات نزدیکان جنبش سیاه پوستان، در سالهای ۱۹۶۷ مارتین لوترکینک درک نموده بود که برای مبارزه بنیانی در برابر امپریالیسم به جنبش های رادیکال سیاه پوستان مانند حزب پلنگ سیاه در یک تشکیلات سیاسی منظم بپیوندد.

 

ترجمه، تلخیص/ تبصره: عارفه و رحمت ایماق

 

 

 

  

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org