جمعه، ۱۵ جنوری ۲۰۲۱

 

 
فرهـــاد بارکــزوی
 

چی گپهای نو؟

==========

تا ساعت هشت و اندی از شب کار کردم، در ختم کار و هنگام صرف غذای شام، تلویزیون را روشن کردم تا سری به اخبار امروز بزنم. چی دیدم؟ سه چهار خبر جالب که ویژه گی های روزگار ما را به خوبی به تصویر کشیدند، درست مانند دانه های پازل که کنار هم بگذاری، عکس نمایان می شود. عکس کی؟ کدام چهره را در عکس شناسایی خواهیم کرد؟

طبیعی است، چهره آنکه دعوای رهبری جهان را دارد، خود را سلطان جهان، پیشتاز آزادی و دموکراسی می داند و با لطایف الحیل می خواهد که ما این بزرگترین و دوامدارترین دروغ تاریخ بشریت را ببلعیم و قبول کنیم: چهره پوشیده سرمایه داری، چهره ستم، نابرابری، جنایت، دروغ، افترا و دیکتاتوری واقعی، که تا اکنون خوب پنهانش کرده بودند.

و حالا آن اخبار:

 - ابراهیم، جوان مهاجر، در بند پولیس بلجیم جان خود را از دست داد. شاید خودکشی اش کرده باشند، و حالا مردم، به ویژه مهاجران بلجیم به خیابان برآمده اند. در آمریکای سرمایه داری آزاد اگر جورج فلوید آفریقایی تبار را در روی سرک و در مقابل کامره های مردم کشتند، در بلجیم سرمایه داری و آزاد، ابراهیم را خارج از دید مردم و نزدیکانش در توقیف پولیس کشتند.

 - در همسایگی بلجیم، دولت فرانسه قرنطین سوم از بابت کووید-۱۹ را اعلان نموده و جزای متخلفان را تا ۱۵ ماه زندان تعیین کرده است. با شنیدن این خبر، بلافاصله در ذهنم بی مهری غربیان به آدرس دولت چین و چینی های مقیم اروپا مجسم شد که نظام چین را توتالیتر گفتند و خود را دموکرات و آزاد مانند مرغان هوا. اما دولت توتالیتر چین در هفتادو اندی روز کرونا را مهار کرد و دولتهای آزاد غربی یازده ماه می شود که پس از سه بار وضع نظام قرنطین، قربانی هزاران انسان سالخورده و بیمار، هنوز هم با کووید دست و گریبان است. زنده باد دیکتاتوری که انسانها را نجات می دهد.

 - پس از برکسیت، مغازه های پر و پیمان آیرلند را از جور بریتانیای کبییییییییر، امروز با شلف های تهی از مواد خوراکی مورد ضرورت مردم گزارش کردند. در عقب مرزهای بریتانیا هزاران موتر باربر/لاری انتقال دهنده کالاهای تجارتی در دو خط صف کشیده اند. پولیس کشور شاهی هالند حتا ساندویچ های راننده گان از جانب انگلیس را از آنها مصادره کردند و در برابر پرسش خبرنگار گزارش دهنده که پرسید، غذای راننده گان را چرا گرفتید و با آن چی می کنید؟ گفتند: آنها را ضبط می کنیم، به برکسیت خوش آمدید!

 - ترامپ را در حالی که ۶ روز دیگر از گادی وانی اش در قصر سفید باقی مانده، امروز برای دومین بار به استیضاح کشانیدند. حس انتقامجویی رسانه ها در برابر ترامپ تازه گل کرده و دموکراتان به تعمیق درز ایجاد شده چنان می کوشند و از دل و جان کار می کنند که تو گویی دیگر در آمریکا تمام معضله ها حل شده اند و تنها همین باقی مانده که ترامپ کاکلی را به جرم خیانت به وطن به زندان بفرستند و دلهای ملول خویش را تسکین دهند.

چی گپ است؟ آیا دولت های دموکرات و اقلیت گرای اکثریت کش غرب دیگر توان اداره را از دست داده اند؟ در فروپاشی شوروی و اروپای شرق اینها شامپاین ها سرکشیدند. آیا اکنون زمان آن فرا رسیده که‌ دیگران بروند پی بوتل های شامپاین؟ خدا و کیسنجر می دانند! ما نمی دانیم.

به خدا جوانهایی را می شناسم که برای یک جنگ تصفیه کننده، تا سال ۲۰۲۵ وقت گذاشته اند.

از خود می پرسم: آیا بار دیگر مهاجر شویم؟ کجا برویم؟ موزامبیق، گواتمالا، بنگلادیش؟؟؟

https://www.facebook.com/barakzoy1/posts/5549116268447100


Belgium: Protesters, police clash in immigrant's death (aa.com.tr)

 

خودروی شاه بلژیک هدف سنگ‌پرانی معترضان به خشونت نژادی پلیس

۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۴ ژانویه ۲۰۲۱

مرگ یک جوان ۲۳ ساله سیاهپوست در بازداشت پلیس بلژیک به اعتراضات بزرگی انجامیده است.

 

صدها نفر در بروکسل به خیابان‌های مرکز پایتخت ریختند. ویدئویی از اعتراضات نشان می‌دهد که آنان به سوی خودروی شاه فیلیپ که در حال عبور از این منطقه بود سنگ پرت می‌کنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک پاسگاه پلیس هم در جریان ناآرامی‌ها به آتش کشیده شد.

سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفته است که چندین نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند. به گفته او چهار مامور پلیس هم زخمی شده‌اند.

یک سخنگوی دربار بلژیک به آسوشیتدپرس گفته است که شاه فیلیپ سوار خودرو بوده، اما خطری او را تهدید نمی‌کرده است.

راننده در پناه ماموران امنیتی تغییر مسیر داده است.

رسانه‌های بلژیکی مرد جوانی را که مرگش جرقه این ناآرامی‌ها را زده ابراهیم ب معرفی کرده‌اند.

 

او روز شنبه در بازداشت پلیس درگذشت. ابراهیم پس از آن بازداشت شد که سعی کرد از دست ماموران مشغول بررسی رعایت محدودیت‌های کرونا فرار کند.

دلیل و چگونگی مرگ او اعلام نشده است.

روز چهارشنبه گروه بزرگی از معترضان در برابر پاسگاهی که ابراهیم به آن برده شده بود تجمع کردند. چند ساعت بعد اعتراضات به خشونت کشیده شد.

آنلیس ورلیندن، وزیر کشور بلژیک گفته در عین اینکه تخلف احتمالی پلیس را محکوم می‌کند اعتراضات خشونت‌آمیز این چنینی را هم کاملا غیرقابل‌قبول می‌داند.

BBC

https://www.bbc.com/persian/world-55658027

 

 

 

 

 

  

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org