یکشنبه، ۲۹ اپریل ۲۰۱۲

 

تهران (آژانس خبرگزاری فارس) – بقول منابع نزدیک با فامیل شاهی بروز سه شنبه، افشا شد که بعد از شکست کودتای نافرجام بر علیه امیر شیخ حماد بن خلیفه الثانی، در قطر وضعیت ناهنجاری پدید آمده است.

 

 

منابع خبری نزدیک با خانواده شاهی قطر به آژانس خبرگزاری فارس بیان داشته اند که کودتای نافرجامی در قطر بوقوع پیوسته است و مقامات قطری سعی نموده اند تا قضیه را، که وضعیت شکننده یی در کشور و نا آرامی های را در برخی از کشورهای عربی منطقه بطور متزایدی باعث میگردید، از نظر رسانه ها و افکار عامه بدور نگه دارند.

این منابع خبری، بخاطر حساس بودن موضوع، تقاضا نموده اند تا هویت شان پوشیده بماند.

منابع اضافه کردند که در این احوال مقامات قطر درگیری های خونین میان نیرو های گارد شاهی و برخی از واحد ها و پرسونل نظامی را تائید کرده اند. (قرار خبرهای دیگری که از اخبار انگلیسی زبان کانال تلویزیونی روسیه امروز روی موضوع بدست آمدند، اردوی آمریکا در این سرکوبی سهم داشته است. م.)

گزارش های محدود رسانه های داخلی و عربی در شروع هفته حاکی از آنند که امیر قطر در اخیر هفته گذشته موفق شد تا کودتای بر ضد خویش را خنثی نماید. به قول آن منابع، در حدود سی تن افسران ارشد اردو دستگیر و برخی دیگری به حبس منزل فرستاده شده اند.

نشر خبر کودتای نظامی نافرجام مصادف است با نشر اعلامیه برخی از چهره های سرشناس فامیل سلطنتی که با رژیم کنونی،  مبنی بر عدم شناخت مشروعیت امیر حماد بن خلیفه الثانی، به سببی که آنها برادر او عبدالعزیز بن خلیفه حماد الثانی را حمایت نمودند و او اکنون در فرانسه مهاجر شده است، مخالفت دارند. اعلامیه از جانب ۶۶ تن از چهره های مخالف، به شمول ۱۶ تن از فامیل حکمران الثانی، به امضا رسیده است. آنها اتهامات جدی از قبیل ایجاد روابط با اسرائیل، هم آهنگی مطلق با ایالات متحده آمریکا و تخریب صفوف عربها را به آدرس امیر نسبت داده اند. آنها همچنان اعضای نزدیک خانواده امیر و خانواده همسر او را مبنی بر دست داشتن شان در اختلاس و بی عدالتی متهم نموده اند.

امضا کننده ها در اعلامیه کلمات خشنی را به همسر امیر، شیخه موضاح بنت ناصر المیصناد، اختصاص داده اند. آنها ظاهر شدن او در مقابل رسانه ها را مغایر رسوم قطر و «شرم آور» دانسته، همچنان فامیل حکمران را متهم نموده اند که تاجر های  بزرگ را به پرداخت بخشی از سود حاصله از تجارت شان به آن خانواده مجبور نموده است.

اطلاعات پیشین فاش نموده اند که جنگ قدرت در خانواده حاکم قطر در حال تزاید است.

یک منبع مطلع از انکشافات حوادث جاری در داخل خانواده شاهی حکمران قطر در سال ۲۰۱۱ بیان داشته بود: «بیماری های علاج ناپذیر امیر قطر باعث تشدید رقابت میان شاهزادگان این کشور که آماده انجام هر کاری برای رسیدن به تاج و تخت اند، گردیده است».

 

برای اطلاع بیشتر خواننده ارجمند، ویدیوی زیر را شامل میکنم که در صورت توانایی استفاده از زبان انگلیسی در حکم سند ویدیویی تکمیل کننده نبشته بالا موثر خواهد بود.

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org