ا . م . شیری

  

به میمنت روز جهانی زن
 

هشت مارچ (هفده حوت)، روز بین ‌المللی زن بر همه زنان- نیمی از جمعیت جهان تهنیت باد!

هان ای مرد!

هر گاه می‌ خواهی از زن سخن به میان آوری، هوش و حواس، عقل و خردت را جمع کن، بیاد داشته باش که در باره مادرت سخن می ‌گویی. کلماتی بر گزین که باعث نه فقط تحقیر، حتی، رنجش لحظه‌ ایی مادرت نباشد.

هان ای مرد!

تو که زن را «ضعیفه» می‌ پنداری، به این سؤال ساده پاسخ بده، که تو «قوی» چگونه از این ضعیفه ببار آمدی؟ چگونه در بطن و آغوش او پرورش یافتی؟

و یا پاسخ بده، به چه مجوزی، به چه حقی به خود اجازه می ‌دهی برای مادرت حق و حقوق تعیین کنی، امر و نهی بکنی، حدود و ثغور برایش مشخص کنی؟!

تو که خود را پرقدرت می ‌شماری، یک لحظه تصور کن می ‌توانی فقط آن دردی را که مادران من و شما هنگام بدنیا آوردن ‌مان تحمل کردند، تحمل کنی؟

حال که به خودت اجازه می ‌دهی از زن و حقوق او صحبت کنی، بخاطر آور که از کلیه زنان قربانی نظام‌ های طبقاتی، بویژه نظام ضد انسانی سرمایه ‌داری، از زنان رزمنده بر علیه ستم مضاعف طبقاتی- از کروپسکایا، رُزا، کولونتای، مریم، جمیله، مرضیه، نینا، و میلیونها زن مانند آنها سخن می‌ گویی نه از عفریه‌ های قابله جنگ امثال هیلاری کلینتون، مادلن اولبرایت، کاندالیزه رایس، نیکی هیلی، آنگلا مرکل، ملکه الیزابت، ترزا می و بسیاری دیگر که فقط به لحاظ شکل و شمایل ظاهری به زن شباهت دارند.

درک این واقعیت به عقل و هوش فوق ‌العاده ‌ای نیاز ندارد، که نگاه کالایی سرمایه‌ داری به زن با چنین یادآوریها، نصایح و اندرز ها قابل تغییر نیست. برای قرار گرفتن زن در جایگاه شایسته خود، باید نظام نه تنها ضد زن، بلکه، ضد بشری سرمایه ‌داری در گورستان تاریخ دفن شود. و این ممکن نیست مگر با پیکار متّحدانه همه زنان و مردان. بدون مشارکت نیمی از جمعیت انسانی، نه امیدی به پیروزی در این مبارزه هست و نه آزادی و برابر حقوقی زنان در جامعه طبقاتی دست یافتنی!  

پرتوان باد رزم ظفرمند زنان و مردان جهان بر علیه نظام انسان ‌ستیز سرمایه ‌داری.

روز جهانی زن بر همه زنان- مادران، خواهران، همسران و دختران مردان فرخنده باد!

 ا. م. شیری

۱۷/ ۱۲/ ۱٣۹۶

 

 

 

  

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org