Mar 28, 2013 12:56

 

بهاری که دیگر بر نمیگردد

 


محمد همایون سرخابی

 

درست چند روزی از سفرِ بی بازگشتِ بهار میگذرد، از سفرِ بی بازگشتِ بهاری که صدها آرزوی نا فرجام را توشه راه و هزاران امید خفته را با خود به ارمغان دارد .

بهارِ نازنینِ که از صلابت بی نظیر گفتار و خضوع کم نظیر اخلاق والای انسانی بر خوردار بود، بی درنگ همه را شوکی و حیرت زده ساخت و حتی نه میگذارد تا غم نامه ای را در سوگ او انشاء نمایم، زیرا غم بیکران نبود او از یک سو و جوشش سرمای زمستان و ریزش قطره های اشک روی کاغذ از سوی دیگر مرا عاجز، قاصر و ناتوان ساخته است.

بهارِ زیبا، فرزانه فرزندِ دوکتور غلام سرور سخا متخصص امراض روان درمانی در لندن است، او الگوی از شهامت و سمبل از خوبی های تربیتی و زیبایی های انسانی بود. او از کودکی الی نو جوانی جز فرا گیری علم و دانش و عشق به میهن، کار و آرزوی در دل نداشت و بی صبورانه تلاش میورزید تا دیپلوم ماستری خود را در رشته حقوق و علوم سیاسی از دانشگاه حقوق لندن بدست آورد و جهت دفاع از حقوق مستضعفان کشور راهی افغانستان گردد.

ولی هیولای نا بهنگام مرگ، چنان در باغ هستی گل همیشه بهار، این غنچۀ خندان یورش برد، که نتنها، پدر، مادر، اعضای خانواده، بل همه دوستان و هم رزمانش را نیز سخت حیرت زده و سوگوار نمود.  

به تاریخ ۲۳ ماه مارچ سال روان ۲۰۱۳ ترسایی اهریمن مرگ با برچیدن گل همیشه بهار بساط خوشی و نشاط را نیز از خانواده دوکتور سخا رفیق دیرینه ام ربود و پیام نا باورانه خاموشی شمع زندگی بهار زیبای شان را با تلخ کامی اعلام و نگذاشت بهار زیبای آنها به آرزو های نافرجامش فائق آید.  

بهار اسم با مسمی داشت و گل تبسم شادی همیش بر لبان او نقش بسته بود. دریغا که او دیگر خاموشی ابدی اختیار نموده و رخ به نقاب خاک کشیده است.

وا حسرتا! که گل همیشه بهار ما برای همیش خشکیده و دیگر غنچه گل تبسم بر لبان ندارد و نه میتوانم با استعمال جملات، واژه ها و کلمات، خاموشی نا باورانه شمع زندگی بهار را بیان نمایم ولی به این وسیله این ضایعه بزرگ ملی را به پدر، مادر و همه اعضای خانواده و دوستان بهار ناکام بیان داشته و خود را به این جمله تسلی بدهم که، مرگ پایان زندگی به نابخردان و آغاز جاودانگی برای فرزانگان است.

و من الله التوفیق

محمد همایون سرخابی از لندن

۲۷ ماه مارچ ۲۰۱۳

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org