هیئت سازمان ملل متحد در ژنیو فیصله نمود تا عواقب و تاثیرات سیاست اسکان یهودی اسراییل را بررسی نماید. عکس العمل دولت اورشلیم وضع تحریم بر ویزای دخول کشور برای هیئت تحقیق کننده بود.

اسراییل روابط خود را با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد قطع کرد. شورا قبلا فیصله نموده بود تا سیاست اسکان اسراییل را که در سرتاسر جهان بحث برانگیز است، بررسی نماید. سخنگوی وزارت خارجه اسراییل در اورشلیم روز دوشنبه این تصمیم دولت را تائید کرد. به قول ییگال پلمور از آژانس خبر رسانی دی پی ا ، اسراییل تصمیم گرفت «مجموع روابط کاری با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را قطع کند، زیرا این شورا مناسبات سازنده یی با کشور اسراییل برقرار نه نموده است».

پنجشنبه گذشته هیئت ملل متحد در ژنیو با ۳۶ رای موافق و رای های ممتنع از جمله از جانب نماینده های ایالات متحده آمریکا و ده کشور دیگر، فیصله نمود تا تاثیرات توسعه اسکان اسراییلی در ساحه نوار غربی و منطقه عرب نشین در اورشلیم شرقی را بالای فلسطینی ها مورد بررسی قرار دهد. اسراییل حتا در یکشنبه گذشته اعلان نمود که برای اعضای کمیسیون بررسی، اجازه دخول به کشور را نخواهد داد. وزیر خارجه اسراییل، اویگدور لیبرمن امروز ممنوعیت ورود هیئت را تائید کرد.

 

اسکان یهودیان در محراق مذاکرات

 

ییگال پلمور سخنگوی وزارت امور خارجه اورشلیم توضیح داد که: «ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد تا شما ماموریت شورای حقوق بشر را راه اندازی کنید». به قول نبیل شاط یک نماینده بلند رتبه فلسطین، فلسطینی ها میخواهند از جانب خویش به محققان سازمان ملل عکس ها و نقشه های اسکان یهودی را نشان دهند. اسراییل با قطع و همکاری با شورای حقوق بشر نخواهد توانست این تحقیقات را مانع شود.

اسراییل بر اساس گزارش های مطبوعات حتا اقدامات تنبیهی بر ضد فلسطینی ها را وضع کرده است. موضوع مورد مشاجره تحویل دوباره مالیات در سطح ملیون ها دالر به ساحهء خود مختار رام الله است. از دیدگاه اتحادیه اروپا بطور مثال توسعه اسکان یهودی ها در خاکهای فلسطینی یکی از موانع عمده در رسیدن به راه حل صلح آمیز در منطقه است.

فلسطینی ها از سرگیری مذاکرات صلح را ضمن مسایل دیگر به قطع توسعه اسکان یهودیان موکول نموده اند. اسراییل هرگونه پیش شرط را رد نموده و میخواهد موضوعات مورد مناقشه را در مذاکرات مستقیم مطرح نماید.

 

برای مطالعه متن آلمانی بروی نشانی زیر فشار دهید:

http://www.derbund.ch/ausland/naher-osten-und-afrika/Israel-bricht-Beziehungen-zum-UNOMenschenrechtsrat-ab-/story/20045901

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

www.esalat.org