شنبه، ۲۳ فبروری ۲۰۱۳

مسوولیت مقالات، مطالب و نبشته های نشر شده در «دیدگاه ها» به دوش نویسنده گان آنها میباشد

تحلیلی بر سخنپرانی اخیر کرزی صاحب *

نویسنده: لوی افغان

 

(«اصالت» در قبال مطالب منتشره در دیدگاه ها هيچ مسووليتي ندارد و با احترام به آزادي بیان و دموکراسي نميخواهد سانسور نمايد و دست رد به سينه نويسنده گان بزند)

 

آن یکی شــــــیر است کادم میخورد

وان دیگر شـــــیر است کادم میخورد

شعری از سلیم ازاد

کشـور همسـایۀ مــا چـوچــۀ انگــریــز شـد

در هوای انـتقامش، شعـله هایش تیز شد

روزگـاری، از قضا، از بطن (لندن) زاده شد

تشنــگان خـون ما را، بســتر و کـاریـز شد

هسـت بنیادش به دزدی و ریا و مکـر و کـین

هم غلام (لندن) و هم کاتبش، هم میز شد

در هــوای فــورمـول بــمــب زوال این جـهان

بسکه غیر(دال) و (پان) از خوردنی پرهیز شد

هوشدار! ای نا بکار! اینجا، حریم دیگر است

بیـرقـش، با خون آزادی چـه رنگ آمیز شد

میـزنی (راکت) به نا مردی به َطرف کشورم

گویـمت: شایـد بـزودی، نـادم این خـیز شد

 

نحو تحلیل: وی گفت در جواب گفتم

تاریخ ارسال به «اصالت»:

Saturday, February 23, 2013 0:04:01

 

حامد کرزی: اردوی ملی افغانستان نگهبان خاک و سرحدات کشور و سمبول وحدت ملی است.

گفتم: اردوی کنونی متاسفانه نگهدارنده ای فساد، چور و چپاول، مصلحت، تعامل، غاصبین، حسودان، جواسیس امریکا، انگلیس، ممالک غربی و آسیایی بشمول تروریستان پاکستان که مشاورینش فعلا دور و برت را گرفته اند کار میکند، برای مردم عادی هر فرد اردوی ملی که فعلا آنرا به اقوام، تنظیم ها، سمت ها و حتی زبانها تقسیم کرده ای ملی است و بر لباسش افتخار میکند، ولی سوال اینجاست که چرا نمیگذاری در مقابل ۱۷ ماه راکت پرانی حرامزاده گان انگلیس خاموش باشند و عکس العمل نشان ندهند، چرا نمیگذاری تا جلو فارورد پالیسی اردوی غاصب انگلیسی الاصل تروریست را در خاک اشغال شده ما توسط عمال انگلیس در کویته، بلوچستان، پیشاور، مردان، وزیرستان و امثالهم بگیرند، تروریست ها بکمک انگلیس بندر گوادر را بر چین و ایران فروختند، قتل عام هزاره ها، پشتون ها و بلوچها در دو طرف خط ختم شده دیورند قرار دارد هم جناب شان خاموشند و هم اردوی ملی ما که سمبول وحدت ملی به گفته شماست ولی ما عکس العمل ملی شان ندیدیم و هر آن تفنگش بسوی افغان شلیک میکند. اینکه چقدر ازسرحدات وطن و نوامیس دفاع میکنند بحث علیحده است و نشانه آن تجلیل جشن آزادی کشور از انگلیس است که امسال نیز در پشت در های بسته در ارگ خواهی تجلیل گرفت و یورانیم هلمند را به انگلیس بخشیدی بشمول قبر ملالی ۱۶ هزار عسکر بریتانیوی هر روز زیر پاهایشان لگدمالش میکنند و حتی مهاجرین آنرا در قرغه حدود ۴ سال میشود یک دفعه هم خبر نگرفتی و نه هم همین اردوی ملی ما از آنها دلجویی کرد. فقط سخنگویش از حالت ریش دراز به ریش کوتاه از حالت موسفیدی به حالت موسیاهی و از حالت ملایی و مجاهدی به سیکولر و ریش فرانسوی تغییر شکل داد. اردوی ملی فعلا پاسپان ارگ شما اقایون شده است و حتی مکتب استقلال را سنگر ساخته اید و فقط هر روز در جاده های کابل دیده میشوند. کجایش سرحدات است. چندی قبل در نمایشگاه صنعتی مکمل سرک باغ بالا را الی کانتیننتال هوتل مسدود کرده بودید، نه از سرحدات خبر بود ونه از نگهبانی وطن فقط لویه جرگه را محافظت میکردند. اردوی ملی فعلی ات فقط وظیفه ای پولیس وزارت داخله را گرفته است و بس.

طی دهسال دوستان بین المللی ات نه برایت توپ دادند و نه طیاره، نه هم برایت رادار ساختند و نه قوای زرهی، نه برایت قوای کشفی دادند و نه هم استخباراتت را گذاشتند که به پا ایستاد شود. همین لحظه اگر دو مملکت اتومی با هزاران طیاره بمب افگن بالای ما حمله کند ۶ قول اردوی نظامی و پولیس ما در سه ساعت متلاشی شده و جنگ پارتیزانی و چریکی اغاز میشود و باز شما و تیم فاسد تان به اروپا، هند و انگلستان و امریکا مهاجر شده و اولاد غریب میماند و دفاع وطنم.

اینکه از چقدر خاک ما دفاع کردند نمونه آن فروش بندر گوادر به چین، کشانیدن لوله ای گاز ایران به تروریستان، نمونه اش ۱۷ ماه راکت پرانی و سکوت آنها و در مقابل رفتن به تروریستان که بیایند و اردوی ما را تعلیم دهند. جای بسیار افسوس است.

من به عساکر رشید اردوی ملی، پولیس ملی و امنیت ملی خود افتخار میکنم و هم بالای وجود کسانی افتخار میکنم که فعلا وظیفه اردو و پولیس را در مقابل اشغال امریکایی و اروپایی و انگلیسی و تروریستی انجام میدهند. دفاع از وطن، از سرحدات، از مقدسات، از ارزش ها را با دست خالی، تن برهنه، جیب خالی و قربانی سرهایشان نظرانه میکنند تا شما و تیم فاسد تان برایتان ۲۵ میلیون دالر Ovalhouse بخرید و بسازید و صدها میلیون دالر کابل بانک چور کرده و شهرک سازی و شرکت سازی کنید.

من به همین پولیس افتخار میکنم  که زمین های تصدی کاماز، هوخست، جنگلک، سمنت غوری، زمین های زراعتی جلال آباد، هلمند، هرات، بلخ، کندز، بامیان، و کابل را به شما و تیم فاسد تان بخاطر شهرک سازی بخشیدند و حق السکوت گرفتند، من به همین اردو و پولیس افتخار میکنم که قرارداد البسه، روغنیات، غذا و قرطاسیه را با غاصبین میبندند تا دیگر هم چاق شوند.

من به همین نیرو افتخار میکنم که هر روز در مقابل غصب و استحصال مفکوره های مان از طریق موسسات خیرات ده خاموشند و هر روز هزاران نیروی مغزی را از کشور فرار میدهند. من به همین نیرو افتخار میکنم تا گذاشتند امریکا و متحدینشان تونل های زیر زمینی برای استخراج یورانیم، طلا و پلاتینوم بسازند، هر روز قاچاق اسلحه، دختران افغان، قاچاق آثار تاریخی، قاچاق درختان و حتی حیوانات چون قره قل را اجازه دهند.

من به وجود شما نیز افتخار میکنم که فرهنگ معافیت مجرمین را بوجود آوردید و حتی امروز رسانه های مزدورتان رقص های بچه و دختر را برخ مردم میکشند تا بیشتر خو بگیرند، عیسویت را برخ مردم بگیرند تا بیشتر مردم عیسوی شوند، من به شما نیز افتخار میکنم تا هر روز به نشر تبلیغات سوء دشمن خاموشید و مهر سکوت بر لب نهاده اید. قمار تلویزیونی، سود خوری بانکی، شراب نوشی، زنا، لواطت، تبلیغات منافع ممالک تروریستی علی الخصوص دشمن قسم خورده ای مارا اجازه میدهی و عنقریب خط دیورند را رسمی ساخته و به بهانه ای باردر منجمنت در چشم مردم خاک پاشی میکنی و هم در مقابل تبلیغات شرکت های جاسوسی اتصالات، ام تی ان، افغان تیلیکام، روشن و امثالهم که نقشه انگیسی افغانستان را روز سه بار نشر میکنند خاموشی. به وجود ات افتخار میکنم که در مقابل احزابی که نقشه ای انگلیسی افغانستان را لوگو ساخته اند خاموشی و گپ از حفظ سرحدات و قلمرو کشور میزنی. مارا بازی میدهی یا خود روی چشم انگشت گذاشته و آفتاب را پنهان میکنی.

من به ریاست نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگت افتخار میکنم که از تبلیغ و نشرات نام دشمن در خاک ما و عنوان کردن اینکه کویته، پیشاور، وزیرستان و مردان و امثالهم خاک تروریستان است از طرف رسانه های مزدور ایرانی الاصل و رسانه های مزدور امریکایی الاصل حق السکوت میگیرند و هم از نشرات اعلانات تجارتی یا بازارگانی شرکت های بزرگ مخابراتی که روز سه بار نقشه انگلیسی افغانستان را نشر میکنند خاموش است.

من به وزیر دانشمند معارفت افتخار میکنم که در صفحه دوم کتاب معارف دیورند را رسمی ساخت و برای نشر نقشه انگلیسی افغانستان ۱۲ میلیون دالر مصرف کرد و عنقریب کتاب های جدید را نیز نشر میکند.

من به اسفندیار ولی و مشر اچکزی نیز افتخار میکنم که برای پیشروی عساکر انگلیسی مهر سکوت بر لب نهاده اند و فقط جنگ زبانی و عدم تشدد را براه انداخته و عمالش را در چار اطرافت مقرر کرده اند تا پیمان استراتیژیک امضا کنی و خون ۵ میلیون شهید ببخشی. بلی ما مردم افغانستان به وجود شما افتخار میکنیم و اگر نباشید نعوذ بالله خدای ما گم میشود و روزی رسان ما قطع.

گفت:

"امروز از همینجا اعلام می کنم و حکمی را نیز فردا صادر می کنم که هیچ قوت نظامی و امنیتی افغانستان در هیچگونه شرایطی طیاره های خارجی را در قریه ها و دهات افغانستان، خواسته نمی تواند."

حامد کرزی همچنین تصریح کرد که در چند روز گذشته در اثر بمباران نیروهای بین المللی در ولسوالی شیگل ولایت کنر در شرق افغانستان، ۱۴ غیر نظامی کشته شده اند.

گفت: من قوماندان نیروهای ناتو را فراخواندم و از وی پرسیدم که آنها چرا خلاف تعهدات شان عمل کردند. وی گفت که نیروهای افغان خواستار کمک هوایی نیروهای ناتو شدند.

گفتم:

جناب شان فقط شعار میدهید و حکم صادر میکنید ولی رییس دفتر شما و معاونین تان فردا به همین نیرو حکم دیگر پشت پرده صادر میکنند و از تطبیق آن جلوگیری میکنند و به گفته شما مصلحت میکنند.

بلی جناب کرزی صاحب جنگ مصنوعی علیه تروریزم که بیش از ۵۰ هزار افغان بیگناه من کشت، حدود هزاران نفر دیگر را گمراه دیموکراسی ساخت که امروز فرق حلال و حرام نمیدانند، فرق جنگ منافع و جهاد نمیدانند، فرق رشوت و فساد و وند نمیدانند، فرق خوب و بد نمیدانند، فقط توانستی به مردم ذهنیت بدهی چطور غلامی کنند و چطور پول جاسوسی بدست بیاورند و علمای خود طالب و القاعده قلمداد کنند و بکشند. انجینر، معلم و داکتر خود کافر گفته بکشند، این جنگ یورانیم و تیل که شما و متحدان غربی تان سر داده اید و گروه دیگر مکمل و متمم تان به نام طالب و مجاهد و لشکر این و ان ساختید مارا دیگر خسته ساخته است. شما به نام دیموکراسی میکشید، انها به نام اسلام و جهاد.

در مقابل یورانیم هلمند را چور کردید، هزاران زمین جریب را چور کردید، پول کمک شده مردم شریف امریکا را چور کردید، قرارداد های بزرگ را به قوم و خویش دادید و نظام طبقاتی ایجاد کردید. که به عنوان مثال خیانت توزیع تذکره الکترونیکی را که چهارسال قبل شروع و میتوانست ۶۰ درصد امنیت کمک کند به جی تی ار با شمول قوم پوپل زایی خود اعطا کردید و مردم بیچاره چهارسال میشود که منتظر توزیع تذکره اند. در مقابل تمامی عمال تروریست به نام افغان تذکره کاغذی گرفته پاسپورت افغانی میگیرند و به ممالک هند و اروپا به نام افغان فعالیت تخریبی و انتحار و انفجار انجام میدهند.

من به وجودت افتخار میکنم دوست عزیز، ما به شعار های که فعلا شخصیت سازی میکنی افتخار میکنم.

من بوجود همین نیروهای خارجی که بدون اجازه ما آمده اند و شمارا رییس جمهور ما ساختند نیز افتخار میکنم چون شما همرایش قرارداد استراتیژیک افغان کشی به امضا رسانیده اید و عنقریب مصونیت قضایی نیز برایش تحفه داده و برای همیش خون مارا برایشان هدیه میکنید تا شما و دارایی های باد اورده تان حفظ شود و در مقابل معدن های ما مفت بخشید و پول آن سلاح برای افغان کشی میخرید. من به وجود همین جسم اجنبی پرازیتی وایروسی و سرطانی افتخار میکنم که امروز برایش اشغالگر گفته نمیتوانم چون جناب شان دلتنگ میشوید، من بوجود همین نیروها افتخار میکنم که هر روز پشتون، بلوچ میکشند. گهی به نام طالب، گهی به اسم انتحاری، گهی به اسم اربکی، گهی به اسم نیروهای امنیتی جناب شان.

گفت:

در چهره های شما مردم افغانستان اولاد خود را می بینند و در لباس شما، وقار و عزت خاک خود را می بینند. مردم زمانیکه شما را ملبس با یونیفورم زیبای تان مشاهده می کنند، آنها به خود، خاک و تاریخ خویش افتخار می کنند و از آینده شان مطمین می شوند.

گفت: وظیفه شما این نیست که مردم از شما در هراس باشند بلکه وظیفه شما این است که با دیدن تان مردم احساس آرامش و اطمینان حاصل کنند.

گفتم:

بلی جناب شان ما هروقت فرزندان خود به اردو، پولیس، امنیت میفرستیم تا از سرحدات ما دفاع کنند ولی امروز شما آنها را در قریه جات ما در کشتن فرزندان دیگر ما مصروف ساخته اید، شما اید که فساد کردید، شماید که سیستم های کفری و خلاف نبض جامعه (دیموکراسی، کمونیزم و لیبرالیزم) تان برپا ساخته و اولاد های ما را که برای عزت و وقار و ابرومندی نسل ما میفرستیم، در مقابل در لنگی، چادری و عنعنات ما دوباره بشمول شرکای جرمی تان برایمان انتحاری فرستادید، علمای ما بدنام کردید، حجاب ما بدنام کردید، دستار ما که زمانی نشانه وقار، ابرو و عزت و افتخار مولانا، ابوعلی سینا، سید جمال الدین بود امروز زیر پا کردید و باید هر روز تلاشی شود و سر از محاسن سفیدان و بزرگان مان پایان شود تا مبادا بمبی تروریستان انگلیسی و یا امریکایی در ان نباشد.

بلی ما بخود، تاریخ، هویت و ملت مان افتخار میکنیم، ما بدین افتخار میکنیم که هر اشغالگر در همین نقطه ای تاریخ از پا درامد، انگلیس، امریکا، ولی شما باز معامله کردید و به عنوان مشاور صلاحیت خون ما به آنها سپردید. مفکوره ها و پلان های تجارتی ما مفت بخشیدید و حتی از چوکی های دولتی به استحصال مفکوره های مان پرداخته اید و به یو اس ایدی میبخشید.

بلی وظیفه پولیس، اردو، و امنیت ملی این نیست که مردم خود به زندان افگند و یا مخالفین سیاسی جناب شان را تروریست خطاب کرده به جنگ مجبور کنند. وظیفه اردو حفظ سرحدات و نوامیس ملی و خاک است ولی امروز در قریه جات چکر میزنند. وظیفه اردو مقابله با اشغال و استعمار است ولی امروز در مشارکت با آنها جنگ تصنعی علیه قوم خود به امر شما شروع کرده اند و هر آن کمک بمبارد قریه جات خود خواهان اند.

بلی وظیفه پولیس دفاع از حقوق شهروندان، تامین نظم عامه، پاسپانی از قانون (که متاسفانه امروز کفر و اسلام را مخلوط ساخته اید و دست پولیس را بند کرده اید نه کافرید و نه مسلمان) وظیفه پولیس دستگیری مجرمین، دزدان، زناکاران، غاصبین، جرایم جنایی و حقوقی است ولی متاسفانه امروز در وند و چور تان همرایتان بوجی گرفته اند و اربکیان تان وقتی یک خبیث طالب از کدام طرف بالایش فیر کند و فرار کند در مقابل بالای قریه جات و مردم عام فیر کرده مواشی را نیز حمله میکنند. که از طالب و امریکایی خطرناکتر اند.

وظیفه امنیت ملی شناسایی جاسوسان بیگانه است ولی امروز وظیفه ای پولیس را برایش سپرده ای و حتی شصت نفری از مشاورینت که به تروریست قسم خورده ای مان کار میکنند دستگیر کرده نمیتوانند و اگرخدای ناخواسته کدام عملی اجرا کنند باز بالای سر رییسش نیز معامله میکنی و وی را به کشتن میدهی.

فرزندان امنیت ملی افغانستان قادرند در دو ماه تمامی جواسیس بیگانگان را شناسایی کنند، اعمال شان را بند سازند تمامی قریه جات را امن سازند که در ان صورت جای پای برای جناب عالی و متحدین دیموکراسی و حتی طالب نماها و ۳۰ حزب ایرانی پاکستانی ات نخواهد ماند ولی افسوس که امروز فرزندان مارا چون جناب شان خلاف موازین اخلاقی، انسانی، دینی و تاریخی عمل میکنید بین خود در جنگ انداخته اید. یکی از طالب دفاع میکند بیخبر ازینکه به پول انگلیسی حمایه میشود دیگری از جناب شان بیخبر ازینکه به پول امریکایی چاق شدید.

تفاوت بسیار بین کلمات ذیل وجود دارد.

شهر کویته پاکستان

شهر کویته در بلوچستان

شهر کویته خاک اشغال شده افغانستان بواسطه تروریست های پاکستانی

شهر کویته خاک اشغال شده بواسطه عمال انگلیس

شهر کویته افغانستان که فعلا تحت حکومت پاکستان به حمایه انگلیس قراردارد.

شهر کویته پختونخوا

شهر کویته پختونخوای پاکستان

شهر کویته پختونخوا افغانستان

که باید بتاریخ مراجعه کنید کویته، چمن، پیشاور، وزیرستان، مردان، گوادر، جیلم، بولان، گلیگیت، پل اتک، و نواحی اطراف آن افغان اند و خاک افغانستان است که فعلا نظر به بی کفایتی افغان های دوطرف خط محو شده و منحوس دیورند از طرف عمال انگلیسی تروریست توسط یک حکومت که دولت گفته نمیشود کنترول میشود و هر روز در حال پیشروی و پالیسی فارورد اند وعده ای اقلیت جاهل از پشتون ها، تاجک ها، هزاره ها، و امثالهم بخاطر منافع شخصی، گروهی و حزبی خود بالای آن معامله میکنند

گفت:

من اطمینان دارم که تفنگ که در شانه های طالبان است، تفنگ بیرونی است و هدف این است که افغانستان دارای دولت، نظام و اردوی ملی قوی نگردد، جوانان ما تحصیل نکنند و به جوانان همسایه رسیده گی نتوانند، صاحب منصبان، فهم و تجهیزات که آنها دارند، ما نداشته باشیم. وی گفت که به همین هدف فرزندان نادان ما را بر علیه وطن خود شان استعمال می کنند.

گفت: بدانید که بر خلاف خاک و وطن استعمال میشوید، پس تفنگ بیگانه ها را از شانه های تان دورکنید، عاقل و هوشیار شوید، مکتب، وطن و خاک تانرا ویران نکنید.

گفتم :

بلی تفنگ شما که دیموکراسی(مردم سالاری) تحمیل میکنید بیرونی است همین گونه تفنگ طالب و احزاب مسلح سی سال اخیر که با هم جنگیدند و امروز میجنگند بیرونی است و تاریخ شان معلوم: کتابم تقدیم است به شما و گروه تخریبی نظام تان طالب جان و حزب اسلامی که هر دو بنفع امریکا و استعمار و استثمار میجنگید یکی اسلام را سپر ساخته و دیگر خود را نظام مردمی میدانید در حالیکه تمامی اعمال تان خلاف منافع ملی و مردم تان است.

بلی تفنگ هردوی تان خارجی است. بگذار چند چیز را برایت تعریف کنم تا مشاورینت بفهمند:

استعمار: گرفتن کنترول یک مملکت و استفاده از هر چهار بخش آن (مردم، دولت، فضا و قلمرو) چنانچه ما برعلیه استعمار انگلیس سه صد سال مبارزه کردیم ولی امروز جناب شان قبر ملالی و نشان وزیر اکبرخان و حتی غازی امان الله خان برایشان در مقابل ایجاد یک پوهنتون اردو و یک قطعه ای سپیشل فورس بخشیدید و حتی یورانیم را مفت هدیه کردید و تمام هلمند را جای هیرویین و مواد مخدر ساختید و مردمش را تغییر جینوتایپ کردید.

استثمار: زیاد گرفتن و چیزکی بخشیدن، طور مثال ما در وقت شوروی ها و کمونیست ها "مستعمره" بودیم، ولی در مقابل فابریکات، تصدی ها و حتی شاهراه های بزرگ برای مان ساختند.

استحمار: جرگه امریکایی حکومتی ساختید و سناریو از قبل تهیه شده را برایش پیشنهاد کردید و نامش گذاشتید جرگه ای عنعنوی ولی من درلست آن یک نفر هم از بزرگان قومی ندیدم(والیان، وزرا، سفرا، رسانه های مزدورت، پارلمان، شوری که به آرای تقلبی ایجادشد) یعنی حکومت تقلبی، پارلمان تقلبی و رییس جمهوری که با آرای تقلبی آمده است و خود را نماینده ۳۰ میلیون نفوس نقشه و قلمروی کنونی انگلیسی میداند ولی بالای ۶۰ تا هفتاد میلیون نفوسش تروریست های انگلیسی الاصل پاکستانی حکومت میکند. و همین گونه مجالس خاک اندازی خاک در چشم مردم به معنی استحمار است.

استحصال: حاصل کردن، چندی قبل از دوست بسیار بزرگوارم که در امریکا تحصیل کرده و چیزکی از علم تکنالوژی اموخته است و خدمات بیشتری انجام داده است برای سکتور مخابرات و تکنالوژی و اگر خدای ناخواسته حکومت قانونی بیاید و یا حداقل اشرف غنی صاحب رییس جمهور شود وزیر مخابرات خواهد شد: شنیدم که لابراتوار یا کنفرانس تکنالوژی و خلاقیت ایجاد کرده است به حمایت موسسه خیرات دهی امریکا بسیار خوش شدم که اینه حالی دولت پیشرفت میکند و ما پول ترجمه ماشینی یافتیم، ما فعلا سیستم ها تثبیت صدا و تغییر آن به نوشته را خواهیم یافت ولی دو روز بعد ان جناب رییس کل رییس جمهور اوباما در امریکا در قطار مجلس سنا گفتند که ما دو لابراتوار خلاقیت تکنالوژی ساختیم و عنقریب دیگر افتتاح خواهیم کرد. برایم شک پیدا شد که شاید کدام ارتباط موجود باشد بیاد لابراتوار  تکنالوژی اکسا، اوپن سورس افغانستان، لابراتوار انترنیوز، لابراتوار انکشافی کریتیف انترنیشنل و اخرین لابراتوار کنونی وزارت مخابرات افتیدم و چنین تحلیل کردم. حدود سه صد نفر اگر در هر لابراتوار اشتراک کند و هرکدام دو مفکوره داشته باشد، پنج لابراتوار اخیر ۱۵۰۰ نفر اشتراک کننده خواهد داشت و اگرضرب دو شود حدود ۳ هزار مفکوره ای ناب که نتیجه سالها فکر است حاصل میشود که قیمت هر کانسپت پیپر و بزنس پلان و مفکوره بین ۲۰۰ الی چند میلیون دالر است که در مقابل پرداخت یکی الی ۵ دانه به قیمت ۲۰۰ هزاریا ۱ میلیون حاصل میشوند. خیلی ارزان خیلی خلاق، و مفید و کاریابی .

در مقابل همین دو سه مفکوره تطبیق شده ما هم خوش و رییس صاحب هم خوش چون ۱۰ درصد کمیشن گرفته، ولی همین یک هزار مفکوره کاپی شده و به خارج انتقال میکند و صاحبان شان پشت نخود سیاه روان میشوند و باز مجبورند برای شان در مقابل معاش ناچیز کار پیدا کنند و یا هم بروند دکانداری کنند و با خلاقیت خدا حافظی کنند.

ازین گونه استحصال ما طی دهسال اخیر به میلیون ها مفکوره مفت به سفارت خانه ها، موسسات خیرات خور خیرات ده استحصالی دادیم و توانیستم نظام طبقاتی موسسه ای را ایجاد کنیم و کمر دولت خود فلج کنیم چون آنکه امروز در موسسه معاش دالری میگیرد حاضر به معاش کم افغانی نیست و درین خیانت وزارت البطن الاقتصاد شامل است.

استخراج: حال برای دهسال آینده نوبتش است. معادن شریف تیل و مس و امثالهم. که وظیفه امنیت ملی، پولیس و اردو است که نگذارید خلیلزاد و امثالهم قرارداد کنند، و یا حداقل نگذارید کارگر غیر افغانی در آن مقرر شوند و از همین چند میلیون جوان بیکاری که برای ۵۰۰۰ کلدار ترا میکشد و یا روی به مواد مخدر کرده است استفاده کن.

گفت:

سال ۲۰۱۴ برای ما بهار و نوروز است، روزیست که ما برای خوردن هفت میوه میرویم و وطن ما سبز و خرم می شود و خداوند ج به فضل و مرحمت اش این خاک را به بهترین درجات می رساند.

گفتم:

بلی برای امریکا و متحدینشان و حتی شما که هفت میوه معدن خواهید خورد ولی مردم بیچاره به ارمان صلح خون خواهند خورد و کسانیکه برای آوردن اسلام و اخلاق علیه ات استعمال میشوند شلیک مرمی ولی شکل آن فرق خواهد کرد. مرشد و کارفرما امریکایی و مشاورش به اسم استاد و مربی و عسکر بیچاره ام آله دستش بیخبر از هر چیز و از تمامی جیب پری های جناب شان

بلی همین بهار و همین زمستان کنونی چندین نفر جانشان در خیمه ها از دست رفت و اطفال شان به امید دوای بدل تروریست ها جان دادند و همین چند روز قبل یگانه شفاخانه دولتی را به آغاخان بخشیدی و در مقابل ۵۰ شفاخانه شخصی را که به پول افغان های بیچاره اعمار شده بود و یا نتیجه زحمات بسیار بود ضرب صفر ساختی تا مردم به شفاخانه آغاخانی جمهوریت مراجعه کنند و بیشتر هفت میوه بخوری.

گفت:

حامد کرزی ضمن اینکه اردوی ملی را مظهر قوت ملت دانسته، اظهار آرزومندی کرد که جوانان افغانستان به اساس اهلیت، کفایت و لیاقت و مشارکت ملی در اردوی کشور شامل شوند و موقع ارتقا و ترفیع را پیدا کرده، به پیش بروند.

گفتم:

ای کاش که ریاست اصلاحات اداری ات و برنامه ددی ار که جنرال های با تجربه را در خانه شاندید و هفتاد نفر متخصص روسی را در انتحاری امریکایی کشتید نمیکشتید و در مقابل امروز به تروریست ها برای تربیه کلاشینکوف مراجعه نمیکردید. صد افسوس که ماستر های ما بیکار اند ولی مشاورینی که طرد شده اند امروز سی هزار دالر معاش خیرات خارجی که فردا قرض آن افغان بیچاره خواهد پرداخت و شما ها پول کمک را در دوبی سرمایه گذاری کرده اید خواهند پرداخت. چون فقط حساب و ارقام معلوم است ولی کاری انجام نشده.

گفت:

رئیس جمهور گفت: ما برای دفاع از خاک خود به عسکر خارجی نیاز نداریم، از این خاک جوانان ما که هر روز قربانی می دهند، دفاع می کنند.

گفتم:

ای کاش که ماخود کش بیگانه پرور نمیبودیم و بر یک دیگر تاپه های جاسوسی دیگران نمیزیدم و برای تبر دیگر دسته نمیشدیم.

گفت:

حامد کرزی خاطر نشان کرد که افغانستان در دهسال گذشته احیای مجدد و بازسازی گردید و در تمام ساحات بخصوص تشکیل اردو، پولیس و امنیت ملی پیشرفت های خوبی داشته است.

گفتم:

طی دهسال به اندازه ای پول غارت شد، غصب صورت گرفت که امروز از دم خارجی ها گرفته ایم و حتی استادان پوهنتون ما با کمال بیشرمی از طرف رسانه سخنگوی سفارت خارجه امریکا با بسیار طمطراق امریکا را ناجی و روزی دهنده ای بشریت خطاب میکنند و با کمال بیشرمی سوپر پاور صدا میزنند و خواهان حضور نظامی عساکر اشغال گر در خاک میرویس خان و احمدخان و وزیر اکبرخان هستند تا پول های باد آورده ای شان حفظ شود. با کمال بیشرمی سخنان نیک ترا نیز رد میکنند و به اصطلاح دیوانه خطابت میکنند. ما ندانیستیم کدام تان راست میگویید در حکومت شما، در پارلمان شما، در اپوزیسیون شما، در گروه های مخالف مسلح شما! این جنگ زرگری تان چه وقت خاتمه میابد، عده ای را نیز در سفارت خانه های خارجی شانده اید تا از خارج برایتان استحصال مفکوره کنند و به اصطلاح استخبارات باشند.

چی را احیای مجدد کردید، سرک های که ساخته شد کیفیتش دو سال، یگانه دست آورد تان ساختن چند مکتب و نشر کتب با نقشه انگلیسی افغانستان و خارج ساختن اسلام و جهاد از آن است. یگانه دستاورد تان فرار ۵۰ هزار جوان دیگر تحصیل کرده به خارج است، دستاورده های چون اول شدن در فساد، غصب و امثالهم دارید که من آنرا چال امریکا بخاطر قطع کمک های وعده شده اش میدانم ورنه آنچه خود ساختند همینگونه نتیجه داد. به اصطلاح همی دیگ او همی شوربا.

گفت:

آقای کرزی با اشاره به این گزارش گفت: این جای افسوس، شرمندگی و خجالت است که مردم افغانستان بدست فرزندان این خاک شکنجه می شوند.

گفتم:

پس باید هرچه عاجلتر زندانی های که مخالفین سیاسی ات هستند رها شوند و برای شان اجازه فعالیت و آزادی بیان داده شود تا حقایق را بگویند.

گفت:

او تاکید کرد که عامل بیشتر مشکلات کنونی افغانستان، خود افغانها است.

به گفته آقای کرزی: این کشور (افغانستان) را نیروهای خارجی ویران نکرده بلکه افغانها بدست خود ویران کرده اند. زیرا ما توسط کشورهای بیرونی استخدام شدیم.

گفتم:

نخیر کشور را افغان خراب نکرده است، کشور را شما که خود را افغانستانی خطاب میکنید، شمای که خود را پوپلزایی، درانی، غلجی، هزاره، تاجک، خراسانی، ازبک، مزاری، کندهاری، پکتیاوال، سلفی، شیعه وسنی، قوم یهود، و امثالهم خطاب میکنید، شما که خود را شهزاده و خانزاده، سادات، میا و ولی خطاب میکنید خراب کردید، شما که مردم را به قوم، سمت، مذهب، مفکوره تقسیم کردید خراب کردید، شمای که ۲۵ میلیون هرکدام سرمایه دریافتید خراب کردید، شمای که ادارات دولتی را به فساد مجبور کردید، رسانه های مظروفخواهی مصرفی مصروفی ساختید خراب کردید، افغان بیچاره صبح تا شام بفکر پیدا کردن لقمه حلال است و بفکر ازین هست که جنگ شیعه و سنی را چگونه حل کنند، جنگ لنگی و پطلون را چگونه حل کند، جنگ احمدزی و کوچی را چگونه حل کند، جنگ ملا و طالب را چگونه حل کند، جنگ افغانستانی و افغان را چگونه حل کند، جنگ دانشگاه و پوهنتون را چگونه حل کند، جنگ نظام ریاستی و پارلمانی و دیموکراسی و کمونیزم و سود خوریتان را چگونه حل کند. افغان بیچاره هر روز در فکر اینست که امروز باز کدام مادر داغ جگر گوشه ای خود خواهد دید و یا خبر بزندان رفتن، شهید شدن و یا کشته شدن بچه، برادر و فرزندش را خواهد شنید، در فکر ازی هست که چگونه از اختطافچی هایتان خود را حفظ کند، چگونه از چور پول ها و زیورات شان در امان باشند، چگونه عفت دختر و خواهر شان را از بولهوس های شما حفظ کنند.

لهذا این گفتنی خود را پس بگیر و به خود، تیم فاسد و گمراه و دوستان بین المللی ات بشمول گروپ تخریبی تان حفظ کن و گناه خود به بام افغان ها میاندازید.

بلی گناه افغان اینست که به انتخابات رفتند و به شما رای دادند تا شما صاحب میلیون ها دالر شوید، بلی گناه افغان ها اینست که در برابر مظالم شما و دیموکراسی ات و طالب و اسلام تفسیری اش چوب و خالی سلاح است و چیزی انجام نداده و شما بکمک باداران خارجی تان قیادت، علما، رهبران، بزرگان واقعی شان را کشتید و امروز هم گناه اعمال تان بگردن افغان ها می افگنید. گناه افغان اینست که در ایران اعدام میشود و!!! افغانی کثیف گفته میشود گناه افغان اینست که در خاک خودش از طرف مردم خودش در پیشاور مهاجر خطاب میشود و هم از طرف برادرش قوم یهود و هزاره و امثالم.

گناه افغان اینست که پولش به بانک اورد و شما چور کردید، گناه افغان اینست از تعلیم بدورش نگهداشته اید و نخبه هایش را به ارگان جاسوسی ملل متحد نصب کرده و یا به اروپا و امریکا میفرستید و نظام فاسد برایش ایجاد کرده اید.

بلی گناه افغان همینست که در مقابل سی سال مظالم و بدبختی دست شما به عنوان پیر و مرشد و حضرت صاحب و گیلانی صاحب و شیخ الحدیث صاحب میبوسند ولی ازین بیخبرند که عقب کلای شپو، لنگی ملا امام و تسبیح شیخ و پطلون سیاست مدار و چپن شیخ الحدیث جواسیس بیگانگان نشسته اند و فقط از اسلام و ارزش ها استفاده ابزاری امریکایی و انگلیسی و وهابی عربی میکنند.

گناه شان اینست که ناخبرند که در لباس استادان مدرسه هر ملا مولوی نیست و هر که در مدرسه پیشاور و وزیرستان درس خواند ملا نیست. گناه شان اینست که خوشباورند و زود فریب میخورند.

من به همین گوسفند ها پیشنهاد میکنم که این بار اگر خدای ناخواسته انتخابات شده شرط تان صلح باشد اول صلح، تعریف منافع ملی، تعریف دوست و دشمن، تعین سرحدات، تعین خطوط قرمز بعدا بروید بطرف انتخابات و برای اهداف رای بدهید نه اشخاص وکلا بردار های مذهبی قومی، سمتی و حزبی ۳۰ حزب قبلی و ۱۱۰ حزب کنونی به خدمات رای بدهید ورنه تمامی انتخابات امریکایی انگلیسی را تحریم کنید که در سه ولایت انجام شود و باز در ۲۷ ولایت نقشه کنونی انگلیسی افغانستان جنگ باشد و در پشت جنگ معادن تان استحصال و مفت استخراج شوند.

گفتند:

د حکومت د سیاسي اپوزیسیون د یوې ډلې ملي جبهې مسوولین په دې باور دي، چې که افغان ځواکونه د وسله والو مخالفینو پر ضد پوځي عملیاتو کې له بهرنیو ځواکونو د هوايي بمبارۍ غوښتنه ونه کړي، نو دا به وسله وال په ډیرو سیمو کې غښتلي کړي.

د ملي جبهې مشر په کابل کې د ځوانانو یوې غونډي ته وویل؛ چې په دې اړه د ولسمشر حامد کرزي وروستی اعلان په کلیو کې د طالبانو د واکمنۍ په رسمیت پیژندل دي.

 "د ولسمشر د تیري شپې خبرو تقریباً په کلو او بانډو کې د طالبانو حاکمیت په رسمیت پيژندل دي، ده وویل، چې نور دې څوک بمبار نه کوي، دا څه مانا لري؟

زموږ ځواکونه خو مځکنۍ جګړه نه شي کولای او هوايي عملیات یې هم بند کړه، د دې مانا دا ده، چې تر دې وروسته زموږ کلي او بانډونه نور د طالبانو تر واک لاندې کیږي او قرارـ قرار دوی د لویو ښارونو خواته راځي، ولسوالیاني کلابندوي او نیسي یې

گفتم:

پس اینبار جنگ را به پنجشیر، بامیان، بلخ و بدخشان، میمنه و امثالهم بکشانید و باز تقاضای بمب افگنی کنید چون اکثر کسانیکه با طالبان همکاری میکنند از قاریان بلخ و بدخشان اند و چی شد جهاد تان که علیه "اشغالگران" شوروی میکردید و یا امروز حزب وحدت، جنبش و جمعیت اسلامی ضمیرش خواب است، چرا در مقابل کشتار دسته جمعی افغان ها در بلوچستان خاموشید، چرا در برابر قتل عام هزاره گان خاموشید، چرا در برابر قتل عام مردم کنر خاموشید، چرا در برابر شروع جنگ شعیه و سنی خاموشید و یا دالر خورده جیب تان پر شد و امروز نمیگذارید ما به صلح برسیم.

 عنقریب بحث انتخابات و حمایتش از طرف جامعه جهانی و بالخصوص که برای شخص شما که خواب شاهی را در دور دیموکراسی میدید یک اخطار جدی تلقی میشود و از طرف رسانه های سخنگوی سفارت امریکا برودکاست میشود و بحث های گرم و داغ روی آن برپاست. این انتخابات بمعنی بدرازا کشیدن جنگ افغانستان حد اقل برای پنج سال بعد! یا دیورند را رسمی بساز و برای امریکا مصونیت بده یا انتخابات را برگزار میکنیم و ترا از چوکی پرت میکنیم. پیام واضح ولی در هر دو صورت ملت بازنده است.

اگر مصونیت بدهی، قاتل ما بخشیدی و هم تضمینی وجود ندارد که صلح می اید و یا خیر، اگر انتخابات کنی باز هم در ۳۰ درصد افغانستان انتخابات میشود و کاندید ریزرفی امریکا پادشاه خواهد شد و به دیکتاتوری دیموکراسی از نوع امریکایی به نفع مملکت تروریست ادامه خواهد، بازهم جنگ علیه تروریزم، باز هم کمکهای استحصالی ولی از تولید و فابریکه و بند برق اعمار پوهنتون جدید خبر نخواهد بود، باز هم غصب زمین، باز هم جنگ های استخباراتی میان نیروهای هستوی جهان در افغانستان.

معامله جدید که بین امریکا و ایران صورت گرفت و ان گذشتن از سلاح اتومی در مقابل بخشیدن بازار مصرفی افغانستان به ایران و هم بخشیدن بندر گوادر از طرف انگلیس به چین به حمایت تروریستان در مقابل گاز به تروریستان که باز هم ما خاک خود از دست دادیم، مردم خود از دست دادیم و حتی صلح ما را معامله کردی و به پاکستان مرکز تروریزم که سالها زحمت کشیدیم تا تجزیه شود هویت دادی و از تجزیه نجاتش دادی. بوجودت افتخار میکنیم منافع شخصی را حفظ کردی و منافع ملی را قربانی کردی و اینک رسانه های مزدورت بشمول تلویزیون ملی که از ملی بودنش خبری نیست و تا هنوز جایش تثبیت نشده که رسانه است یا سخنگوی که کویته، پیشاور، مردان و وزیرستان را خاک پاکستان میداند.

بوجود پرمیمنتت افتخار میکنیم و به وجود احزاب کنونی نیز افتخار میکنیم، به وجود احزاب که در بلوچستان و پشتونستان وجود دارند نیز افتخار میکنیم و حتی بوجود گروه تخریبی تان به اسم حزب اسلامی و طالبان و گروه های چون شورای نظار، جندالله، جنگوی، حقانی و امثالهم نیز افتخار میکنیم و بوجود گروه تخریبی امریکایی الاصل عربی که نامش میدانید و امروز در سوریه، لبنان کشورهایشان رفته اند و انجا را فاسد ساختند تا امریکا و اسراییل به اهدافش برسند نیز افتخار میکنیم تمامی افتخارات ما مشترک است.چون ما مردم گوسفندی هستیم و شما شیران گوسفندی ولی تشنه علوفه ای دیگران.

امید است این افتخارات را با مدال های وزیر اکبرخان، مشک علم، امان الله خان و امثالهم مزین سازید و بقطار آن در بالای بازو های که نقشه انگلیسی را نصب کرده اند نصب کنید.

اگر نتوانستید صلح بیاورید من در خدمتم فقط در سه ماه برایتان به اذن الله و استعانتش صلح  میاورم که هم شما خوش باشید و هم گرگان منطقه و شیران جهان.

اگر کشته شدم جای قبرم پل اتک است.

تشکر.

 

دیگران نیز گفتند:

متاسفانه د تیرو څه د پاسه دیرشو کلونو راهیسي همیش زموږ په هيواد کي حالات داسي راغلي چي زموږ ملي اردو او ملي پولیس د بهرني هیوادونو څخه د دفاع پر ځای د خپل ولس سره لاس او گریوان سویدی .

حامد کرزی از کیسهء خلیفه می بخشد. جوانان در اردوی افغانستان با دست خالی و شکم های خالی تر از دست خالی نمیتوانند کاری را انجام دهند. بجای سخنرانی های احساساتی، بهتر است که آقای رئیس جمهور راه های عملی دفاع از نظام را جستجو نماید. زور کم و قهر بسیار افغانستان را به امنیت نزدیک نمی کند.

جناب کرزی حال خودت همراه با کابینه مفسدت پا های همه عساکر قوای (ناتو) را بوسه زنید همین قوای ناتو است که شما بالای ملت مظلوم افغانستان حکومت مینمائید برای تان به جرئت باید بگویم که اگر همین قوای خارجی (ناتو) نباشد و افغانستان را درسال ۲۰۱۴ ترک نمایند قسم است که شما ۲۴ ساعت را خود هم در ارگ ریاست جمهوری و کابل سپری نموده نمی توانید و به هر طرف آواره و پراگنده میشوید. خوب دعای سر قوای خارجی(ناتو) را نماید .

بلی مهم نیست که سرباز و افسر بمیره زنده باشیم میبینیم که چه میشه افسوس به حال این مملکت به دست کی هاافتیده .

برادر گرامی کرزی قهرمان ملی نیست بلکه خائن ملی است، بلی فرموده شما هم درست است بخاطریکه همه جنایتکاران و مجرمین جنگی را بگرد خود فراخوانده و از تمام این جنایتکاران حمایت میکند. ما به شخصی قهرمان ملی گفته میتوانیم که تمام جنایتکاران و خائنان ملی را که فعلاً در کابینه مفسد کرزی قرار دارد به پای دار بکشاند وبه دار حلق آویز نماید.

عبدالعزیز ستانکزی:

طولانی است اما جالب حتما بخوانید

هفته قبل رسانه های خبری گزارشی را به نشر رسانیدند که پولیس حوزه دوازدهم شهر کابل یک باند از اختطاف گران را که قصد اختطاف یک بازرگان را داشتند بعد از مقاومت اعضای این باند در حالی دستگیر کردند که اختطاف گران از پوسته امنیتی اول پولیس حوزه دوازده موفق به فرار شدند و حتی قصد کشتن امر حوزه دوازده را که جلو ایشان را گرفته بود هم داشتند که موفق به این کار نشدند. بقول از رسانه ها اختطاف گران به یکی از اعضای پارلمان ارتباط نزدیک داشتند.

طبق تازه ترین خبر از یک منبع موثق، زمانیکه این اشخاص دستگیر گردیدند شخصی بنام ملاتره خیل کوچی نماینده مردم کوچی در پارلمان به امر حوزه زنگ میزند و با شدت تمام بالای آمر حوزه فریاد میکشد که تو با کدام جرات برادرزاده و خواهر زاده هایم را دستگیر کردی؟ آمر حوزه میگوید که ایشان را هنگام اختطاف دستگیر کرده است. ملاتره خیل با دشنام دادن به امرحوزه و وزیر داخله صحبت را قطع میکند و چند لحظه بعد وزیر داخله به آمر حوزه زنگ میزند و میگوید که حامد کرزی که در سفر به ناروی است به وی زنگ زده و گفته است که خویشاوندان حاجی صاحب تره خیل به اسرع وقت از قید رهایی یافته و ازایشان عذر خواهی صورت بگیرد!

 طبق حکم شفاهی وزیر داخله اختطاف گران از قید حوزه دوازده رها میشوند و به خانه میروند. فردا زمانیکه امر حوزه به دفتر کارش میرود برایش گفته میشود که شخصی آمده است و گفته است که یک فرمان بالای حوزه را باخود آورده است که باید تسلیم آمر حوزه کند. زمانیکه آمر حوزه فرمان را میخواند میبیند که فرمان از طرف ملا تره خیل کوچی عنوانی آمریت حوزه دوازده هم پولیس نوشته شده است و امر شده است که سلاح و مهمات را که پولیس از افراد دستگیر شده اش بدست آورده است دوباره به شخص آرنده نامه مذکور تسلیم داده شود و در صورت ضرورت به نمبر شخص ملا تره خیل تماس برقرار گردد. آمر حوزه به ملا تره خیل زنگ میزند و میگوید که ملا صاحب خودت آمر و یا رئیسم نیستی که برایم امر میدهی. ملاتره خیل در تماس که ثبت شده است میگوید که من رییس وزیر داخله هستم بنا بالایت امر میکنم! ملا تره خیل به آمر حوزه میگوید که دلش را از زندگی سیاه خواهد کرد و کاری خواهد کرد که بیایید و پاهایش را با کلاه عسکری خود پاک کند. آمر حوزه میگوید که روزی رسان تا امروز خدا بود شاید هم در آینده خدا باشد نه او. بنا اگر ملا تره خیل امری از روسای وزارت داخله بیاورد مشکلی در کار نخواهد بود. چند ساعت بعد امری از معینیت امنیتی وزارت داخله به آمر حوزه میرسد که برایش دستور داده شده که تمام سلاح و مهمات بدست آمده از محافظین شخصی ملا صاحب الحاج محمد تره خیل تسلیم داده شده و از ایشان عذر خواهی صورت بگیرد! به فردای روز آمر حوزه بار دیگر با شنیدن چند دشنام ناموسی از ملا تره خیل کوچی تهدید به سیاه شدن دلش از زندگی میگردد.

ملا تره خیل یکی از اعضای پارلمان است که سال قبل محافظین شخصی وی با گشودن آتش باعث به شهادت رسانیدن چند نفر از عابرین در منطقه پل خشتی شهر کابل شدند ولی تا امروز کدام ارگان عدلی و یا قضایی جرات محاکمه ملا صاحب را پیدا نکرده اند

نمبر پلیت موتر های ملا تره خیل بنام (ملاخیل) است و اصلا نمبر ندارد و ثبت شده ترافیک نیست.

لطفا به اشتراک بگذارید.

 برادر گرامی ستانکزی صاحب بزرگان فرموده اند که آب زور سر بالا میرود طوریکه میبینیم فعلاً در کابینه مفسد کرزی تمام جنایتکاران، خائنان، دزدان و آدمکشان قرار دارد فعلاً دیده میشود که قانون بالای مقامات نیست و مقامات هم قانون را هیچ مراعات و بالای خود تطبیق نمی نمایند صرف قانون بالای غریب است و بالایش تطبیق میگردد سوال اینجاست که کرزی جنایتکار با قوای ناتو و قوای هوایی ناتو چرا نمیتواند که این جنایتکاران را دستگیر و به حضور داشت ملت این جنایتکاران را به دار بکشاند، این ملا (تره خیل) چه کاره است و چرا دولت این خاین را با چند نفر محافظینش گرفتار کرده نمیتواند. بخدا جای شرم است برای کرزی و کابینه مفسد آن که یکنفر جنایتکار و غاصب زمین ملا (تره خیل) را با چند نفر محافظنش دستگیر نموده نمیتواند و قانون را بالانش تطبیق کرده نمیتواند. چون پادشاه هم دارای سیاست قوی نباشد و در چوکات شریعت اسلامی کار خود را پیش نبرد در آخر هم پادشاه و هم ملت تباه و برباد میگردد.

 

* با اندکی تصرف، ویرایش و تصحیحات لازم انشائی و تخنیکی در متن. («اصالت»)

 

«اصالت» مطابق پالیسی نشراتی خود در تصرف، ویرایش و تصحیحات لازم انشائی و تخنیکی در متن نوشته ها و مقاله ها

 دست باز دارد و این حق را به خود محفوظ میدارد !