پیام تسلیت

 به مناسبتِ درگذشتِ هوگو چاوز

ا. م. شیری

۱۶ حوت ۱٣۹۱

بالاخره، هوگو چاوز، رهبر و جمهوری بولیواری ونزوئلا، یکی از دوستان و پشتیبانان معتمد و مطمئن خلقهای زحمت جهان، بویژه، کشور و مردم ایران، بعد از ماهها مبارزه با بیماری سرطان و علیرغم تلاشهای بی شائبه پژشکان جمهوری سوسیالیستی کوبا، روز گذشته (۵ مارس ۲۰۱۳) زندگی را وداع گفت.

چاوز تنها یک شخصیت سیاسی و یک رئیس جمهور نبود. او یک فکر، یک مدل و یک الگوی جدید برای آزادی، استقلال و توسعه کشورهای تحت سلطه بود. او یکی از مخالفان استوار سلطه انحصارات امپریالیستی و سرمایه های فراملی، مدافع پیگیر و ثابت قدم استقلال و آزادی کشورهای تحت سلطه جهان بود، که در نتیجه مبارزات شجاعانه خود با هژمونی طلبی امپریالیستهای آمریکا و اروپا و اجرای برنامه رفاهی در کشور، بجرات می توان گفت که پس از استالین و کاسترو، کینه و نفرت پایان ناپذیر دشمنان عدالت و آزادی را نسبت بخود برانگیخت.

وفات نابهنگام چاوز یک بار دیگر چهره جنایتکارانه امپریالیستهای جهان و دولت مخفی آنها را بعینه نشان داد. بویژه اینکه، هوگو چاوز در یکی از آخرین سخنرانیهای خود در مقابل مردم کشورش، چگونگی ابتلای خود به بیماری سرطان را بدرستی مورد تردید قرار داد و گفت که، «این چگونه است که چهار رئیس جمهور هفت کشور آمریکای لاتین که از چنگال آمریکا رها شده اند، به بیماری سرطان مبتلا هستند و رئیس جمهور پنجمی(هندوراس) را با کودتای نظامی برکنار کردند...» (نقل به مضمون).

اظهارات چاوز این گمان را تقویت می کند، که سلطه نظام سارقانه سرمایه داری بر تار و پود جوامع بشری، تغییر ژنهای اغلب مواد غذائی بوسیله متخصصان کشتارجمعی سرمایه داری و تولید و انتشار انگلها و میکروبهای خطرناک در آزمایشگاههای کشورهای امپریالیستی و توابع آنها، علت شیوع گسترده این بیماری لاعلاج و جوان شدن اغلب بیماریها، از جمله، نارسائیهای قلبی بوده باشد. کما اینکه اگر تا یکی- دو دهه پیش، مبتلایان به بیماری سرطان را می شد با انگشت یک دست شمرد، امروز تعداد گرفتاران در چنگال این بیماری مهلک در هر محله و منطقه به چندین و چند نفر می رسد.

درگذشت زود هنگام هوگو چاوز، رئیس جمهور ونزوئلا، رهبر انقلاب بولیواری و دوست صمیمی خلقهای ایران را به همه مدافعان استقلال و آزادی کشورها، به کنشکران و مبارزان راه آزادی و عدالت اجتماعی، به مخالفان جنگ و سلطه گری امپریالیسم جهانی صمیمانه تسلیت گفته و با امیدواری باینکه مردم زحمتکش ونزوئلا برنامه های اجتماعی- اقتصادی رهبر فقید خود را اجرای خواهند کرد، مقاله همه جانبه و بسیار ارزشمند رفیق خوب کارگران و زحمتکشان، م. راد (البته با اندکی ویرایش) بمناسبت درگذشت هوگو چاوز را تقدیم می دارم.

یاد و نام چاوز جاودان، راهش پر رهرو باد!

***

 

 

  

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org