اشغال افغانستان با تخلف از قوانین بین المللی

 

 

 

تمام حقوق دانان در سطح جهان اشغال افغانستان توسط امپریالیسم امریکا در ۷ اکتوبر ۲۰۰۱ را بر مبنای مدارک حقوق بین الدول غیر قانونی میدانند.

اشغال نظامی کشور ما، تحت نام رسمی: "عملیات آزادی پایدار"[Operation Enduring Freedom]، توسط نیروهای اشغالگر امریکا و متحدین آن، در سال ۲۰۰۱، به هدف ستراتیژیک تسلط کامل بر جهان، و ایجاد "تیاتر" جدید جنگی پایگاه های نظامی امریکا در جهان و منطقه، تحت بهانۀ راه اندازی جنگ جهانی علیه گویا تروریزم، آغاز شد و تا هنوز که ۱۷ سال کامل از آن میگذرد، ادامه دارد.

نتیجه عملیات "آزادی پایدار" طی این ۱۷ سال چیست؟ قتل بیش از ۳۰۰ هزار تن از هموطنان ما، تخریب قریب کامل کشور، به فقر کشانیدن اکثریت مطلق ملت افغانستان، تسلط مستقیم و یا غیر مسقیم تروریستان بر %۷۰ خاک افغانستان، بیش از ۸۰% بیکاری، بیش از شش میلیون معتاد به مواد مخدره، تخریب محیط زیست، که همین اکنون بیش از ۵ میلیون انسان در معرض کمبود زیاد آب آشامیدنی مواجه هستند، غصب دارایی های عامه و زمین های دهقانان کوچک توسط جنایتکاران، جنگ سالاران، لشکر عظیم بیکار دهقانان زراعتی، ترویج عمدی کشت و قاچاق مواد مخدره توسط نیروهای اشغالگر، تبدیل افغانستان به کشور "نارکو ستیت" که بیش از %۹۵ مواد مخدر جهان را تهیه می کند، مبتلا شدن بیش از ۶ میلیون از هموطنان ما به این مادۀ انسان کش و . . .، می باشد.

باند کرزی- اشرف غنی – گروه های مخصوص که توسط سازمان سیاه از درون باند های اخوانی در حمایت از آن ایجاد شده، باندهای اخوانی شامل ائتلاف شمال – عبدالله که به عنوان نیرو های اصلی آن شورای نظار و دوستم جنایت کار، در آن شریک هستند، دست آورد این اشغال غیر قانونی و فاشیستی امپریالیسم امریکا و انگلستان، می باشند.

تحت همین دوکتورین نظامی- ایجاد بحران و جنگ های دوام دار منطقوی- در سال ۲۰۰۱، کشور ما افغانستان، توسط ایالات متحده امریکا با همکاری و مشارکت نیروهای ارتجاعی اخوانی، که در یک اتحاد نامقدس اتحاد شمال، که توسط پنتاگون و سازمان سیا، اداره و رهبری می شدند اشغال شده، کرزی این جاسوس سی آی ای را بر اریکۀ نظام پوشالی گویا موقت نصب کردند.

اشرف غنی، دوستم، کرزی، عبدالله، حنیف اتمر، محقق،. . . همه در لیست معاش بگیران سازمان سیا و پنتاگون بوده و هیچ گونه تعلقی به ملت افغانستان ندارند. تکیه گاه آنها، نیروهای هوائی و زمینی پنتاگون و ناتو و ملیشای که مرتکب جنایات جنگی بی شمار شده اند، هستند که همه معاش بگیران امپریالیسم جهانی می باشند.

مارجوری کوهن، حقوقدان شناخته شده بین المللی، در سطح جهانی در ماه نوامبر ۲۰۰۱ نوشت:

تجاوز و بمباردمان افغانستان توسط نیرو های امریکایی و انگلستان غیر قانونی است.

خانم مار جری کوهن حقوقدان بین المللی در سال ۲۰۰۸ در مقاله مشهور خویش تحت عنوان: "افغانستان قربانی یک جنگ نا مشروع دیگری!" استدلال کرده نوشت: "جنگ و اشغال عراق غیرقانونی بود، همسان به آن با کتمان حقایق از انظار مردم امریکا و فهم ایشان جنگ و اشغال افغانستان نیز غیر قانونی می باشد."

مارجوری کوهین به ادامه استدلال حقوقی حقوق بین المللی ادامه داده و می گوید:

اول طبق قوانین بین المللی که بر مبنای منشور سازمان ملل متحد تدوین شده، هر معضله بین المللی باید به شورای امنیت سازمان ملل متحد پیشکش شود، تا در صورت ضرورت امکان استفاده از نیروی نظامی را تجویز کند (توافق شورای امنیت در اشغال افغانستان گرفته نشده بود - از این قلم)، بدون این مجوز هر گونه اقدام نظامی علیه کشوری دیگری غیر قانونی است.

مارجوری کوهین به ادامه می گوید: "در اینجا دو استثنی وجود دارد: یکی اینست که اگر کشور و ملت شما از طرف ملت و کشور دیگری مورد حمله و تجاوز قرار گرفته باشد، در آنصورت شما ممکن در دفاع از خود به جنگ بپردازید. (افغانستان و یا عراق بالای خاک و ملت امریکا تجاوز نظامی نکرده بودند- از این قلم).

"به همین اساس نمیتوان حادثه ۱۱ سیپتامبر را به آن توجیه کرد. زیرا حادثه ۱۱ سیپتامبر توسط یک ملت انجام نشده بود. افغانستان به ایالات متحده امریکا حمله نکرده بود. از جمله ۱۹ تن از متهمان ۱۱ سیپتامبر افغانها نبودند." (بلکه اتباع عربستان سعودی بودند، و در این صورت باید بالای عربستان سعودی حمله نظامی صورت می گرفت، نه افغانستان - از این قلم)

او به ادامه استدلال می کند: "استثنای دیگر زمانی اتفاق می افتد که یک ملت به یقین بداند که حمله مسلحانه از طرف ملت دیگری بر علیه آن قریب الوقوع، و حمله بالای کشورش حتمی است، به اندازه قریب الوع است که فرصت مشورت با سازمان ملل متحد را نداشت، مگر مبالغه کردند، که جای و فرصت را برای مشورت باقی نمی گذارد. "

"دولت ایالات متحده امریکا ادعا کرد که حمله بر افغانستان برای جلوگیری از حمله دوم بر خاک امریکا بود. فرض کنیم که واقعی بود مگر به وضاحت این تجاوز غیر ضروری بود، بنا بر همین واقعیت پنتاگون تا یکماه دیگر عملیات خویش را بر افغانستان آغاز نکرد."

تیجه: کشور ما افغانستان، یک سرزمین اشغال شده، و مستعمره امریکا بوده که با تخلف از قوانین بین المللی صورت گرفته، استقلال سیاسی ندارد، و هر گونه اداره استعماری تحت هر نامی تا زمانیکه نیروهای متجاوز افغانستان را ترک نگویند، و راه حل صلح آمیز جستجو نشود، قانونیت ندارد.

ما تا سپیده دم آزادی کشور مان از زیر سیطره امپریالیسم امریکا، و گروه های جهادی تروریست پیاده نظام آن، به مبارزه سیاسی و نافرمانی مدنی مان ادامه خواهیم داد.

عارفه و رحمت ایماق.

 

 

 

توجه:

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

 

 

 

www.esalat.org