یکشنبه، ۱۱ سپتامبر ۲۰۱۶     

     
             
سـید داوود مصباح

 

 

تاریخ ارسال به «اصالت»: ۳۱ اگست ۲۰۱۶

 

 در مرحله کنونی در انتخابات دشمن مشترک بشریت امپریالیست های امریکا بحث های گسترده ای در گرفته، که بین «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواهان و «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات ها کدام یک برای جهان خطرناک تر است؟! این موضوع برای کشور تحت اشغال ما و سرنوشت خلق های در خاک و خون نشسته میهن دارای اهمیت است. این که امپریالیست ها ی امریکا در خاورمیانه چه برنامه های را می خواهند پیاده نمایند، قابل توجه می باشد. دو طرف حمایت کننده گان این کاندید های ریاست جمهوری امریکا سرمایه داران امریکا می باشند نه مردم آن کشور. حمایت کانسرواتیف های صهیونیست نقش تعیین کننده دارد. «دونالد ترامپ» با کنسرواتیف های جمهوری خواه مشکل دارد و در کنگره جمهوریخواهان اشخاص بسیار کلیدی نیوکانسرواتیست های صهیونیستی اشتراک نکردند که عبارت اند از: «بوش و دبلیو بوش، میترامی و یارانش، جان مکین، کارسون، بلکرستون صهیونیست، رابرت کیگن، نورمن پارت هویس، چالس کرات هور، جان بلتون، پال و لفوید، اسکوترلیفی، الیودابرامس و مکس پوت و عده ای دیگر از کانسر وظایف ها » *

نخست به مصاحبه «ترامپ» تمرکز باید کرد. «کانون توطئه های ضد بشری» به اصطلاح خود شان (نظم نوین جهانی) که مرکز تجمع مغز های متفکر و سیاست گزار وال استریت می باشد «دیوید سنگر» خبر نگار امور امنیت ملی نیویورک تایمز را فرستادند تا با «دونالد ترامپ» مصاحبه کند. دیوید سنگر مثل تیم «کینگ» طرفدار سرسخت حمله به افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و مخالف مذاکره اتمی با ایران بودند.

متن مصاحبه با دونالد ترامپ:

سوال: پال رایان به حیث رهبر سنتی حزب جمهوریخواه طرف دار تمامیت خواهی و تسلط بر کل جهان بوده و می گوید: «ما دنیا را رها نخواهیم کرد» شما چه می گویید؟

پاسخ: دیوید! این ها لابد پولش را دارند؟

 دیوید: آری دارند .

تراخم: نه ما پولش را نداریم.

دیوید: دخالت های ما در گذشته به جهان، به ما کمک کرده و به نفع ماست، شما می گویید سرمایه گزاری در «ناتو» و در جاهای دیگر پولش را نداریم؟

تراخم: بلی، آنها «ناتو» باید سهم خود شان را به پردازند.

دیوید: اگر نه پرداختند چطور؟

تراخم: در آن صورت به آنها تبریک می گویم، حالا خود تان از خود تان دفاع کنید .

ما مبالغ عظیمی صرف مصارف نظامی می کنیم تا ۸۰۰ میلیارد دلار کسری موازنه تجاری داشته باشیم؟ ! ما مانند چهل سال پیش نیستیم، ما اکنون بیست تریبیون دلار مقروض هستیم و دیگر توان ادامه این کار (جنگ) را نداریم .

تبصره: {زمانی «یوجین دبس» کاندیدای چپ گرا در ۱۹۱۲م از موضع چپ چنین صحبت می کرد و اکنون «دونالد ترامپ» از موضع راست چنین حقایق پنهان را افشاء می کند.}

دیوید: ما باید از حقوق مدنی تمام کشور های جهان دفاع کنیم .

تراخم: وقتی که ما از حقوق مدنی جهان دفاع می کنیم، ما در کشور خود مشکلاتی از این فصل داریم، ما مسائل کشور خود را تشخیص نمی دهیم، پلیس ها در خیابانها کشته می شوند، در خیابانها شورش داریم، فرکیسون داریم. ما باید مشکلات خود را حل کنیم و دنیا ما را می بینند که ما در داخل چقدر بد هستیم، پس برویم روی حقوق مدنی دنیا مواعظ      کنیم ؟

دیوید: ما باید بخاطر دموکراسی، حقوق مدنی، عدالت اجتماعی در جهان مداخله کنیم و برویم از آزادی دفاع کنیم .

تراخم: فکر نیم کنم که ما حق داشته باشیم که به دیگران موعظه کنیم. نگاه کن در این کشور چه رخ می دهد، در خیابانهای خود ما پلیس کشته می شوند، رفته دیگران را مواعظ کنیم و درس حقوق مدنی بدهیم؟! وقتی که این همه شورش و آشوب در شهر های ما است، چطور می توانیم دیگران را نصیحت کنیم؟! ما در وضعی نیستیم که حالت تهاجمی داشته باشیم.

درمورد ترکیه:

دیوید سنگر: کرد ها به ما کمک می کند و اردوغان مخالف آنها است .

تراخم: من دوست کرد ها هستم، اما راهش این است آنها را دور هم آوریم و در عین حال می توانیم با ترکیه هم دوست باشیم. عالی خواهد بود که اگر کردها را با دولت ترکیه (اردوغان) آشتی بدهیم.

دیوید: راه دیپلوماسی شما چیست؟

تراخم: مراعات، دیدار و مذاکره.

اهرمن: ما دیدیم که شما با کسینجر و جیمز بیکار ملاقات داشتید؟

تراخم: بلی، بسیار آموزنده بود، چیز های از آنان آموختم.

در مورد مکزیک:

دیوید: در مورد مکزیک چه می گویید؟

تراخم: ما باید روابط بسیار نزدیک و دوستانه با مکزیک داشته باشیم.

دیوید: آ یا قرارداد «نفتا» را عوض کنیم؟ یعنی طبق این قرارداد دیواری بین امریکا و مکزیک در حال ساخت است که کارگران مکزیکی نتوانند به امریکا جهت کار بیایند.

تراخم: این موافقت نامه نفتا توسط بل کلینتون امضا گردیده بود و بد ترین قرارداد ها است.

در مورد روسیه:

دیوید: شما از پوتین تعریف کرده اید.

تراخم: نه من تعریف نکردم. او از من تعریف کرده است. من فکر می کنم که من و او، می توانیم باهم کنار بیاییم.

دیوید: کشور های بالتیک با او نگرانند.

تراخم: من می دانم. که چکار باید بکنم؟

دیوید: کشور های بالتیک عضو «ناتو» هستند، تو باید از آنها دفاع کنی!

تراخم: آنها پول خود را نمی پردازند.

دیوید: پول را فراموش کن!

تراخم: خیر، فراموش نمیکنم، من آنچه را که در توان دارم بکار خواهم برد تا در موقعیتی قرار نگیرم که کار برد اتمی داشته با شیم.

دیوید: آیا می توان در مبارزه با داعش با روسیه همکاری کرد؟

تراخم: من واقعاً دوست دارم که با روسیه مناسبات خوبی برقرار کنیم، بجای آنکه باهم بجنگیم باهم کنار بیاییم. عالی خواهد بود اگر با روسیه روابط خوب داشته باشیم تا مجبور نباشیم این همه داد و هیاهو داشته باشیم، لشکر کشی کنیم به مرز های روسیه و غیره و غیره .

درباره سوریه:

دیوید سنگر: در مورد اسد چه؟

ترامپ: ما باید قبل از اسد از دست داعش خلاص شویم.

دیوید: ها، تو هم مثل اوباما فکر میکنی.

ترامپ: داعش از اسد نفرت دارد، اسد هم از داعش، دارند با هم میجنگند و قرار است که ما با هر دو بجنگیم؟ نظر من این است که خطر داعش به ما بیشتر است.

تا اینجا از مصاحبه دونالد ترامپ سیاست های وی را در یافتیم، حیف خواهد بود که در این بحث از اهداف هیلاری کلینتون صحبت نشود. برای این که بحث به درازا نکشد به اختصار از سیاست هیلاری کلینتون مطالبی ارئه می گردد، تا با مقایسه گژدم و مار در یابیم که کدام تیم نیوکانسرواتیست ها خطر کمتری به بشریت و محیط او دارد؟!

- هیلاری کلینتون در مقام وزارت خارجه امریکا در دور اول بارک اوباما، از سیاست دولت برای افزایش حملات با استفاده از پهپاد در افغانستان حمایت کرد.

- هیلاری در ۲۰۰۹ از سیاست افزایش و تقویت حضور نظامی امریکا در افغانستان حمایت کرد.

-  او یکی از طراحان و حامی سرسخت تجاوز ارتش امریکا در عراق در سال ۲۰۰۲ در زمانی که در سنا بود.

-  هیلاری، در مقام وزارت خارجه امریکا از حامیان سرسخت تجاوز بر لیبی در ۲۰۱۱ بود. *«چامسکی» اندیشمند مسایل جهانی نوشت که «هر کجا هیلاری کلینتون پا گذاشت، داعش پدیدار شد، رشد کرد و دایره نفوذ یافت. امریکا داعش را ساخت. بغداد تا قبل از ورود امریکا نبرد داخلی نداشت و شیعه و سنی با هم زندگی می کردند.» *

هیلاری کلینتون در باره روسیه:

«پوتین یک زور گو است که باید همواره در برابر او استاد، چون هر آنچه را که بتواند خواهد گرفت.»

- تشدید تحریم ها با هدف «افزایش هزینه های» اقدامات تعرضی روسیه.

- کمک به اروپا برای کاستن از وابستگی به نفت و گاز روسیه.

در مورد ناتو:

هیلاری کلینتون تاکید می کند بر تعمق در این نکته که اگر کشورهای اروپای مرکزی و شرقی عضو ناتو نبودند بحران اوکراین و مهار تعرض های بیشتر روسیه در منطقه چقدر دشوار تر می شد در های پیمان ناتو برای پذیرش کشور های جدید باید باز بماند .

- ناتو یکی از بهترین سرمایه گذاری های است که امریکا انجام داده است.

-  این اتحاد و پیمان میان امریکا و کشورهای دیگر منبع قدرت ماست.

-  ناتو و همکاری با کشورهای عضو را باید تقویت کرد.

-  باید در اروپا، خاورمیانه و آسیا اتحاد های جدیدی ساخت.

-  تقویت روابط با اسرائیل و حمایت از سامانه های دفاعی آن کشور.

در مورد ایران:

«امریکا هیچگاه اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته ای دست یابد. به عنوان رئیس جمهور برای حفاظت از امریکا و متحدان ما، هر اقدامی که لازم باشد انجام خواهیم داد. در صورت تلاش ایران برای دست یابی به سلاح هسته ای در اقدام نظامی تردید نخواهم کرد.»

در مورد چین:

«چین یکی از چالش بر انگیز ترین عرصه های سیاست خارجی ما است. برای ایالات متحده امریکا آزادی کشتی رانی، دسترسی آزادانه به قلمرو های دریایی مشترک در آسیا و دریای جنوبی چین منافع ملی تلقی می شود.»

- تداوم سیاست استراتژیک امریکا برای اولویت دادن به آسیا و از آن طریق مقابله با توسعه طلبی نظامی چین.

-  چین باید در مورد اقدامات تعرضی در مناطق و حریم های دریایی مورد اختلاف و همین طور در مورد حملات سیبری مسئول شناخته شده و پاسخگو با شد.

-  بنای اعتماد در زمینه های مثل همکاری در عرصه تغییرات جوی زمین و مهار حکومت کره شمالی

 -  اعمال فشار به حکومت چین برای پذیرش مسئولیت و پاسخگویی در عرصه های مثل حقوق بشر، تجارت و حملات سیبری.

در مورد سوریه:

هیلاری - در سوریه به ایجاد منطقه پرواز ممنوع و آموزش مخالفان سوری معتقد است.

در مورد افغانستان:

هیلاری کلینتون: بهتر خواهد بود که نیروی بیشتر به افغانستان گسیل شود.

- حفظ پایگاه های نظامی ما در پشت در ها ی روسیه و کنترول منابع نفتی لازم است .

- افغانستان خط قرمز ماست، ما هنوز برای تطبیق برنامه های خود گام های نخستین را نه برداشته ایم و آنانی که مسئله خروج نیروهای ما و ترک پایگاههای که لازم داریم را تبلیغ می کنند، در واقع با منافع ما در تضاد اند.

در مورد فلسطین:

هیلاری کلینتون در نامه ای برای «حییم سابان» میلیاردر یهودی امریکایی نوشت: «در صورت تصدی ریاست جمهوری امریکا به اسرائیل اجازه خواهیم داد بجای ۲۰۰۰ نفر از ساکنان غزه ۲۰۰ هزار تن از آنها را بقتل برساند (منظور وی از حمله نظامی تابستان سال ۲۰۱۴م اسرائیل به غزه موسوم به جنگ ۵۱ روزه است که بیش از ۲۰۰۰ تن از ساکنان غزه جان باختند و هزاران تن مجروح شدند، می باشد) وی در ادامه چنین نوشت: در صورتی که رئیس جمهور امریکا شوم از دولت اسرائیل انواع حمایت های نظامی، دیپلماتیک و اقتصادی لازم را برای نابودی جنبش حماس به عمل خواهم آورد، حتی اگر این کار به قیمت کشته شدن ۲۰۰ هزار تن از ساکنان نوار غزه تمام شود.» در مورد انتخابات امریکا مطالب زیادی در وال استریت در دست طرح و بحث های گسترده برای اهداف شوم و ضد بشری نیوکانسرواتیست ها وجود دارد که در این زمینه روشنگران و تحلیل گران چپ و مترقی بحث های دقیق و آموزنده و روشنگرانه دارند. انتخابات امریکا در وضعیت بسیار خطرناک کنونی جهان، منطقه و افغانستان تأثیر مستقیم دارد. کانسرواتیست های دو آتشه و صهیونیست های میلیاردر امریکایی در استانه انتخاب نماینده شان در کاخ سفید و از این طریق اعمال قدرت در جهان و باز کردن مسیر های تازه برای غارتگری و گسترش سرمایه را به هر قیمتی ولو با بکارگیری بمب اتمی روی میز کار خود دارند. بی جهت نیست که ناتو در مرز های روسیه مدرن ترین جنگ افزار ها را منتقل و دست به مانور های بسیار تحریک کننده می زنند. از این طرف هم وزیر دفاع فدراتیف روسیه گفته بود که «زرادخانه اتمی ما بازیچه نیست، حتی مورد حمله سایبری قرار بگیریم از آن استفاده خواهیم کرد» * با استفاده از موشک های اتمی از هر جانبی که با شد، زمستان اتمی را به وجود آورده انسان و تمام زنده جان های روی زمین را نابود می کند. سرانجام می توان گفت که هر تیمی از کانسرواتیست ها به پیروزی برسند باز هم سیاست امپریالیست ها گسترش ساحهء نفوذ خود در جهان و تصرف قدرت جهانی می باشند.

07‏/08‏/2016

 

موخذ:

* - از صحبت تلویزیونی دکتر مرتضی محیط مورخه، ۶ جولای ۲۰۱۶ در تلویزیون پیام افغان .

* - راجا نیوز ۸ اسد ۱۳۹۵خ

* - اخبار روز ( سایت نشریاتی فدائیان اکثریت ) از مقاله « چامسکی» روشنگر مسائل جهانی

* - دفتر شماره ۸ یاداشت های نگارنده .

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org