دوشنبه، ۹ اپریل ۲۰۱۸     

 

لولا داسیلوا، بنیان گذار و رهبر حزب کارگران برازیل، و رئیس جمهور پیشین آن کشور، قبل از تسلیمی اش به پلیس، و رفتن به زندان که در یک توطیه کودتای سیاسی – قضایی، از طرف دولت دست راستی – نو لیبرالی میشل تیمیر، دست نشانده امپریالیسم امریکا، در میان کارگران و زحمتکشان.

 منطقه/ امریکای لاتین/ امریکای جنوبی.

کتگوری/ سیاسی/ آگاه رسانی.

رحمت ایماق.

لولا داسیلوا، در یک سخنرانی تاریخی، بتاریخ ۷ اپریل، قبل از تسلیمی به پلیس، و رفتن به زندان به اعضای حزب و طرفداران، و مردم برازیل، در پایان سخنان خویش گفت:

"رفقا! اجازه بدهید که بشما چیزی بگویم: خواهید دید که من از این بزرگتر، قویتر، واقعی تر و بیگناه بیرون خواهم آمد، زیرا من میخواهم ثابت کنم که آنها مرتکب جرم، و جنایت هستند، جنایت سیاسی با تعقیب، اذیت و آزار، مردی که ۵۰ سال از زنده گی خویش را وقف سیاست خدمت به مردم کرده، و من از این بسیار سپاس گزار هستم."

"من نمیتوانم این همه حق شناسی، قدردانی، و احترامی را که شما طی این سالهای طولانی به من دادید، ادا کنم. مگر میخواهم به شما بگویم، افتخار دارم که  هردوی شما، گیلرمم، و مائوئلا (پروفسور، و نویسنده، رهبر جنبش کارگران بی خانمان برازیل، و خانم جوان مربوط به حزب کمونیست، سیاست مدار و ژورنالیست، دو جوان کاندید مقام ریاست جمهوری برازیل هستند – از این قلم) که مربوط به یک نسل هستید، که قریب در حال تمام شدن است، مگر بار دیگر افتخار دارم و خوشحال هستم که زنده هستم و میبینم که دو تن جوان  برای احراز پست ریاست جمهوری برازیل، به هدف خدمت به مردم کشور، مبارزه می کنند.

بنا بر این من به شما درود می فرستم، و اطمینان دارم، به شما اطمینان میدهم: که این گردن پایین، و خم نخواهد شد."

مادر من گردنم را کوتاه بدنیا آورد، تا سرم را خم نکنم، من سرم را خم نخواهم کرد، به خاطر اینکه می خواهم گردنم را بر افراشته، سینه ام برجسته نگهدارم، برای اینکه بیگناهی ام را به اثبات خواهم رسانید."

رهبران سیاسی از سراسر امریکای لاتین همبستگی و حمایت شان را از لولا داسیلوا رهبر حزب کار و رئیس جمهور پیشین برازیل ابراز داشتند.

وزارت خارجه ونزوئلا طی انتشار اعلامیه رسمی گفت: " لولا داسیلوا قربانی آشکار تفتیش عقاید آگاهانه، از جانب دستگاه قضایی آنکشور شده که این دستگاه بمثابه ابزار، از زمان انجام کودتا بر علیه دلیما روسیف، و بر انداختن او از مقام ریاست جمهوری او، ادامه داشته است."

اوو مورالیس، رئیس جمهور بولیوی گفت: "برادر لولا قوی بمان. مبارزه شما، و مبارزه فقرا، کار گران، روشنفکران، و کارکنان حرفوی متعهد، مربوط به مبازه ما برای حفظ کرامت، و وقار، و آزادی مردمان ما وابسته است. هیچ تصمیم قضایی، هیچ کودتای نمیتواند مانع جدایی ما از مردم شود."

رافایل کوریا، رییس جمهور پیشین اکوادور، مانور ها، و تبلیغات خصمانه ی را که رسانه های انحصاری سرمایه داری در رابطه به بی اعتبار ساختن شهرت، و اعتبار سیاسی لولا داسیلوا انجام میدهند، بشدت محکوم نمود. موصوف از تظاهرات و راه پیمایی های مردم و مقاومت شان برای دفاع از لولا را، ستایش کرد.

ارنستو سامپر، رییس جمهور سابق کلمبیا، و دبیر کل اتحادیه کشور های امریکای جنوبی (یونا سور) زندانی ساختن لولا را تقبیح کرده، تاکید کرد که: "لولا یک زندانی سیاسی است، و بازداشت او به دموکراسی برازیل بسیار زیان آور است."

وزارت خارجه کوبا طی انتشار یک اعلامیه رسمی گفت: "ما به زندان انداختن لولا داسیلوا را که یک تصمیم بسیار خطر ناک سیاسی، به هدف مانع شدن یک رهبر محبوب مردم انکشور برای شرکت در انتخابات امسال می باشد، محکوم می کنیم."

روسای جمهور پیشین آرژانتین، کریستینا فرناندز، فرناندو لوگو، پاراگوئه، و رئیس جمهور فعلی نیکاراگوئه حمایت شان را از لولا ابراز داشته، و به زندان انداختن وی را محکوم کردند.

حتی رهبران احزاب سیاسی فرانسه از جمله: جان لوک میلنکون، و فرانسوا انسو میا گفت: "لولا هیچگاه فاسد نمیشود، و این یک دروغ، و کودتای قضایی است. او ۱۵ در صد از رقبای خویش در نظر سنجی اخیر انتخابات کشور پیشی دارد."

دو دوره ماموریت لولا در پست ریاست جمهوری با خدمات بیشماری اجتماعی برازنده شد، و میلیونها انسان را (بیش از ۳۰ ملیون) انسان را از فقر و گرسنگی نجات داده، و برازیل را از لیست (گرسنگی سازمان ملل متحد) حذف کرد.

یکی از برنامه های فوق العاده و بلند پروازانه موفقیت آمیز او کمک های دایمی به خانه وار های تحت خط فقر (بولسا فامیلیا) در برازیل بود، که از سال ۲۰۰۳ در آن کشور به اجرا درآمد. و اطمینان داد تا آن خانواده های فقیر اطفال شانرا به مدرسه شامل کرده، و واکسن شوند.

تذکر پا یانی: دوستان و رفقا! این درسهای تاریخی و مانده گار، قساوت خونین امپریالیسم – نیو لیبرالیسم، در برابر نیرو های سوسیالیست، کمونیست و عدالتخواه، مدافع حقوق طبقه کارگر و زحمتکشان می باشد.

ما تنها زمانی میتوانیم، بدرستی از خود در برابر این دشمن تاریخی، نظام سرمایه داری جهانی، و رژیم های وابسته و دست نشانده آن در کشور های مان دفاع کنیم که احزاب سیاسی چپ رادیکال ضد امپریالیستی، و ضد استعماری، و ضد ارتجاعی را داشته، و در زیر درفش گلگون آن، بی هراس تا سپیده دم پیروزی مبارزه کنیم.

این تنها گزینه ی است، که خلق های جهان و از جمله کشور های ما را از زیر ساطور این قصابان بی رحم بشریت نجات میدهد.

ببخشید رفقا! تکرار می کنم، بدون آگاهی طبقاتی – تاریخی نمیتوانیم مبارزه کرده و انقلاب کنیم، تا زمانی که در برابر بی عدالتی به خشم نآییم نمیتوانیم مبارزه کرد و انقلابی خوب باشیم.

زمانی میتوانیم در برابر استبداد بر مبنای اصول مبارزه طبقاتی به خشم بیاییم، که آگاهی طبقاتی داشته باشیم.

درود به دوستان و رفقا و تشکر از توجه شان.

زنده باد آزادی!

زنده باد عدالت اجتماعی!

زنده باد سوسیالیسم!

 

 

 

 

 

توجه!

کاپی و نقل مطالب از «اصالت» صرف با ذکر منبع و نام «اصالت» مجاز است

کلیه ی حقوق بر اساس قوانین کپی رایت محفوظ و متعلق به «اصالت» می باشد

Copyright©2006Esalat

 

www.esalat.org